Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 19 september 2011 13:30


Här kommer några bilder från söndagens tävlingar.

Fotona är tagna av Vivi Brönning, Helen Ahlgren och Paul Ahlgren! Tack för alla bilder!


Publik hade vi!, här vid körklasserna.

 

    Marika och Ronja i precisionskörning. Julia är groom. 



 


  Marika och Granit,  full rulle och felfri runda kammade hem förstaplatsen i precisionskörningen för seniorer.




 

  Portarna skulle mätas och byggas om beroende på de startandes vagnsbredd.




 



  Handlerhoppning. Sanna Eriksson med minishettisen Askar.




 





  Handlerhoppning, Vendela och Granit.




 


  Alva och Black Oscar. hoppning 20cm med vuxen på banan. Alva fick kämpa som 17 med sin Oscar som visade sig vara toanödig och tilldelades senare Hederspriset "Dagens Kämpe" av domarduon!




 


  Linn Ahlgren på Skäpperöds Silenos "Sillen"  med moster Malle i hoppklass 20cm med ledare. (och undertecknad med tidtagaruret i högsta hugg, tack o lov för stolen!)





  Vilma och Granit, hoppning 30cm





  Isa Ahrnborg och Amilia




 




  Riden Agility, Linn Ahlgren och "Sillen"





 


   Agility vid hand. Isa Ahrnborg försöker få Amilia att sätta framhovarna i däcket.






 Prisutdelning. Vilma och Granit 





Vendela red en kanonfin runda på Ronja i 30cm hoppning och knep blågul rosett! 





Marika fick ta emot Blågul rosett för sin fina körning med Granit! 




 


   Glada pristagare!  Linn var en av vinnarna i sommarcupen  och Alva var glad över sitt Hederspris!





    Ärevarv blev det flera under dagen!






  Pappahoppning var inte en av dagens grenar, men skoj ändå!


 /K






Av Kicki - 18 september 2011 17:26

Då har man avverkat en heldag bland shettisar...

Eftersom jag var ass.domare så kunde jag inte ta några bilder själv, så de får komma i ett senare inlägg.


Det var ju alltså Rid och Körklubben Shetland som höll tävling "hemma hos oss" och dagen började med precisionskörning, där faktiskt Marika och Granit knep hem segern!

Därefter följde ett flertal olika hoppklasser, agilityklasser och avslutades med riden och tömkörd precision.

MASSOR av rosetter och priser delades ut, och den enda bilden jag själv tog var på vinnarna av sommarcupens olika klasser:

 


Nu är jag rätt mör om jag säger så... jag har som tur var haft tillgång till stol hela dagen, annars hade inte ryggattan orkat med.

Lite sådär väderfrusen är jag oxå och huvudet snurrar rätt bra av olika namn o klasser o rundor!

Soffa+filt+middag gäller nu!


Återkommer med bilder! /K

Av Kicki - 16 september 2011 19:10

Vaknade imorse och kände mig småusel.... lite snorig ,frusen och förkylningstung i huvudet.   


Så jäkla typiskt var första tanken, jag är ju städslad att vara domarassistent (eller vad 17 man nu ska kalla det) på söndag då Rid och körklubben Shetland håller finalen på sin sommarcup.


Jag beslöt raskt att stanna hemma idag och kurera mig med överdos av Mivitotal. Det har funkat förut och nu känner jag mig faktiskt mkt bättre!


Har följt Eurosports sändningar från Hopp-EM i Madrid igår och idag.

Fastnade speciellt för en häst,

Eurocommerce New Orleans :

 Ryttare är Gerco Schröder. 


Undrar hur det egentligen känns att sitta på en sådan häst?

.... och att hoppa 1.60 m höga hinder?  


C-ponnyn Cilla som jag fick rida så mkt jag ville i slutet på 80-talet har jag hoppat 1meter  med vid ngt tillfälle...men det är ju så längesen att jag knappt minns det.

Men litet läbbigt MÅSTE det väl ha varit?  


Nej, jag håller mig nog till avgjort lägre höjder för nu och ser fram emot 30cm clearround i oktober på gubbskrutten!

Vi måste börja öva!


/K

 

Av Kicki - 14 september 2011 17:15

Imorse ringde mammsen o undrade om jag ville hänga med henne o moster till Uppsala för att gå på Ikea och Jula.

Visst ville jag det!


Lite småsaker blev det bara på Ikea men på Jula köpte jag mig både gummistövlar och vinterskor att ha i stallet

    Båda paren bar det facila priset 99kr! 

Nu är jag rustad för både regn och snö!


Det blev även en vända in på Hööks för att köpa bensnören och kolla in ett schabrak jag tyckt sett så trevligt ut. Det motsvarade förväntningarna och fick följa med hem! Jag sålde en sadel igår så jag tyckte jag kunde unna mig det!

  


 

Här är älskade gubbe i sitt nymoddade täcke:

     


Nu ska jag mecka hamburgare till middag, sen blir det ryggvila i soffan för hela slanten!


/K 

Av Kicki - 12 september 2011 21:50

.... när föregående fixarprojekt är färdigt?


jo man hittar väl på ett nytt?  


Jag har retat mig på att gubbes grå regntäcke inte beter sig som jag vill i bogen. Bogspännena måste vara satta i de sista av tre ringar och det gör att det blir ganska stor flik över på insidan. Visserligen är där kardborre som väl ska hålla styr på det där, men det funkar inte. fliken "ramlar ner" och det klumpar till sig.

Så, nu har jag helt enkelt tagit bort spännena och sytt ihop täcket!!

  Det är inga som helst problems med att trä ett täcke över gubbes söta huvud så det här blir kanon! självklart försåg jag kanten med lite mysigt lurv   



/K - The modifying queen!

Av Kicki - 11 september 2011 13:16

Det har gått tio hela år sedan attacken men det känns som igår som jag satt vid tv:n och följde skräckhändelsen i Usa.

  Starkast minns jag just detta på bilden.... Hur man i bakgrunden av en rapportering ser ett andra flygplan krascha rakt in i det andra tornet. Förvåningen, minen och förvirringen hos reportern i bild...

Så osannolikt, fruktansvärt, avskyvärt...


Det har gått tio år men ändå kommer tårarna när jag ser filmklippen och vittnen på tv.

Världen förändrades för alltid den 11 september 2001.


  Ikväll tänder jag ljus för terrorns offer världen över!

Av Kicki - 10 september 2011 18:07

En ridtur tillsammans med Vivi o Reykur stod först på schemat.

Efter lite övertalning kunde gubbe stå still o beta en stund medan vi väntade på dem vid vår mötespunkt...

  Han fattade först inte alls poängen med att ha alla grejer på och matte på ryggen och "bara" stå och äta.... Han ville ju GÅ!


Men sällskapet dök ju upp strax ...

 .. och vi tog en skön runda längs grannens vallar (med exklusivt tillstånd av sagda granne)


Bettan fick sig en liten tömkörd promenad.

  


Jag har föressten köpt ett begagnat Bucas regntäcke för 50kr!

  Det satt som en smäck!

Det har några småhål och fodret var trasigt så det har jag klippt bort. Så nu har jag ett nytt projekt. Hålen skall lagas och ett nytt foder skall sys i !  


Men först ska jag nog se till att få i mig lite middag!

Det blir pommes och entrecote lördagen till ära!


hej så länge /K


  

Av Kicki - 8 september 2011 15:12

Tog en liten ridtur mellan skurarna. lyckades helt otroligt nog med konststycket att inte få en droppe på oss, men mindre än fem minuter efter att vi kommit hem så stod regnet som spön i backen!


    För dagen pyntad med "sverigenosgrimma"   



Här funderar Gubbe på om inte matte kan komma till honom istället för tvärtom... 

   " - måste jag verkligen gå själv hela vägen från boxen ut till din hylla matte? räcker det inte hit?"



 


  " - Okej jag är här nu, klä på mig och glöm inte morötterna!  "



 

Nu får det regna bäst det vill!



Hej så länge /K




Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards