Kickis Blogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Kicki - 17 maj 2011 18:35

Inte särskilt skojigt, men det får duga som första test-snutt!
 

Av Kicki - 17 maj 2011 18:14

Jag var till zonterapeuten imorse och fick behandling igen.

jag var mycket bättre i övre delen av ryggen nu än sist, men värre i nedre...

när jag promenerade till jobbet så höll jag på att vända o gå hem igen för det skar som knivar för varje steg.

men gjorde jag det?

nädå, envisa åsnan knatar vidare...

o givetvis fick jag se mig besegrad efter några timmar....*suck*

nu tror jag att jag kvalificerat mig för förstadagsintyg...men vad fan gör man???


I stallet på förmiddagen låg hästarna och jäste efter sin grönbetesfrukost!

 

Gubben kan konsten att sussa sött!

 

     typiskt att han blundade precis när jag knäppte, för han såg så härligt storögd ut när han insåg att jag "tjyvfotat" honom snarkandes   



  



hej så länge /K

Av Kicki - 17 maj 2011 18:11

Lilla hårfager nollade sitt bajsprov!


 

Av Kicki - 16 maj 2011 11:49

snabbt gick det!! provsvaret från labbet kom för en stund sen.


Gubben hade 100 EPG på stora/lilla blodmasken och 0 EPG i övrigt.

de kommer då inte att sätta någon odling för stor blodmask.


det var ju inte så tokigt!?


men jag funderar på en grej, när de anger mängden EPG, anger de antingen 0 EPG för ingenting alls och 100 EPG för att där är väldigt lite?

eller kan de ange en exakt siffra, tex 78 EPG?

0-100 EPG är ju klassat som "väldigt lite"

fattar ni hur jag menar?


då väntar vi på Bettans svar! /K

Av Kicki - 15 maj 2011 18:07

... i ordets rätta bemärkelse!


jag for till stallet med två "kolla masken lådor". tänkte mig en ridtur på gubben medan Bettan fick stå inne och bajsa. trodde jag...

väl i stallet började det regna så jag funderade en stund och beslöt mig för att longera litet istället.

men då började det regna ännu mer.

så jag tog in båda hästarna o gav dem lite att mumsa på medan jag mockade boxar.

inget bajs...

då tog jag och verkade gubben runtom.

inget bajs...

pysslade med lite allt möjligt.

inget bajs...

nu började klockan ticka iväg o jag hade tvättstugan bokad kl 14...

väntade en liten stund till och då behagade gubben släppa ut en efterlängtad hög!

men Bettan hon knep.

Så jag släppte ut gubben och tog hans låda och for hem. först handlade jag litet på Ica och sen hem för att ladda två maskiner i tvättstugan. slängde i mig två kroppkakor oxå som "frukost"...


tillbaks till stallet.

inget bajs....


då gick jag ut o fotade litet. hästarna har fått komma ut o äta grönt till lunch i några dagar!

 



Gubben i det gröna!

  

  <- Daisy    <- Spira<- Solo    <- Troja  


men i stallet hade Bettan fortfarande inte bajsat....



Marika höll på att skrapa och köra bort vinterns bajs från plattan utanför ligghallen...

  

det är egentligen rätt praktiskt...hästarna lägger ju större delen av högarna där på plattan, så nedsmutsningen av själva hagen blir förhållandevis minimal!


Hon hade kört in tre halmbalar i ligghallen oxå. Jag sprättade bort snörena från dem...

Så gick jag in för att hämta ett nytt handtag till en av grindarna.

och se! då hade lilla hårbollen äntligen släppt ifrån sig en hög!

Så hon hann faktiskt ut till sina kompisar i det gröna hon med.


nu ligger båda proverna på lådan och jag ser med spänning fram mot resultatet! för ett par år sen hade Marika oturen att med någon ny inackordering få in stora blodmasken på gården, så det ska bli intressant att se vad proverna visar nu. alla hagar är plöjda och åtgärdade sedan dess och två hästar som redan testats i år hade 0 EPG.

Jag har aldrig tagit träckprov förr, så det ska som sagt bli spännande.


Nu har jag kokat Penne och stekt kyckling som ska bli sallad till middag. Diskberget står i blöt och jag måste ner i tvättstugan o hämta tvätten.

städningen får utebli....nu vill jag bara sjunka ner här i soffan resten av kvällen...ja efter att jag diskat förståss...

kl 20 skall jag givetvis döma ishockeyfinalen!!


föressten, jag slängde in mina stallgympadojjor i tvättmaskinen....undrar just hur de klarade det..   /K

Av Kicki - 14 maj 2011 23:47

..hade ett standardsvar när man med tinder i ögonen i juletider talade om vad man önskade sig i present...

-önska i ena handen och skit i den andra så får du se i vilken du får mest!

  

det var ju inte riktigt sånt man var road av att höra när man var liten tjej men det ligger faktiskt något i det....


morfar var inte på något vis elak, han hade bara sådan humor.



nå. jag roade mig en stund med att sukta lite på Hööks hemsida under melodiskiten.


såna här skulle jag verkligen behöva:

  

allra helst skulle jag förståss vilja ha den klassiska ridskon från Mountainhorse, Easyrider, men de ligger avgjort inte i den tillåtna prisklassen för mig just nu...de här från Hööks kostar bara 199kr, då gör det ju inte så mkt om man nöter ut dem på en säsong...


jag har även fastnat för ett schabrak...men har svårt att välja färg.

grönt har ju alltid varit gubbens färg och jag gillar det skarpt:

   


men det blå är ju oxå superfint!

   

det ligger helt klart inom ramen för vad jag tycker är ok för ett schabrak, 229kr.

man kanske skulle ta o slå loss på båda? om plånboken tillåter....

men ju mer jag funderar på det så lutar jag nog mer åt ett blått...

vilket tycker ni?


/K  

Av Kicki - 14 maj 2011 17:20

började dagen med lite trynande i sängen. mamma ringde vid nio och talade om att de nu var i Tyskland och hade det bra.


först klippte jag klorna på katten sen attackerade jag  akvariet. städning, rengöring av filter o vattenbyte.


sen bar det av till stallet för en ridtur o pyssel med gubben, Bettan fick komma ut och beta en stund medan jag drog päls.

därefter ut till mamma o pappa. klippa gräset o kolla till allt.


pitstop på Ica för lite lördagsmums till melodiskiten i kväll. (för det är väl ikväll?)


hemma igen så satte jag upp bräderna på balkongräcket så det blir tätt intill tegelväggarna.

jag fick improvisera litet...det visade sig såklart att jag mätt lite fel, plus att det var stört omöjligt att dra fast dem upptill med skruvdragaren...det var för trångt. men nu sitter de iallafall där och projektet är så gott som klart.

jag ska snygga till nederkanterna vad det lider, när jag hittat nåt bra att sätta för  som insynsskydd i gluggarna i räcket.

nu har jag bara stycken av ett mörkblått lakan uppsatta där. tänkte skaffa canvas eller vaxduk eller ngt o sätta upp istället.


nu ska jag just slänga ett kycklingbröst på grillen. pommes till.

mums.


inte en enda bild har det blivit under dagen, telefonen hade tji batteri....


får ta nån gammal..

  


tjao/K


UPDATE:


mätt o belåten efter middagen så hade jag ännu lite go i kroppen, jag fixade litet till på balkongen: satte upp de gröna spaljenäten igen. jag var ju tvungen att ta ner dem för att kunan sätta upp hönsnätet.

sen satte jag fart med symaskinen och klippte av o fållade upp ett par jobbarbyxor så jag äntligen kan börja med shorts på jobbet. ett par veckor har jag väl dragit på det....

o när jag ändå var i farten med maskinen så sydde jag ena sidan på Bettans fina fleecetäcke. det har legat nålat i ett par månader nu antar jag...

nu har jag bara andra sidan kvar att måtta o klippa o sy...och så ska spännet på plats igen sen e  det klart.


NU ska jag försöka sjunka ner här i soffan!


gokväll/K

Av Kicki - 11 maj 2011 12:53

hej där ute!


gårdagen gick lite lättare än måndagen, inte fullt lika jobbig för kroppen. väl det.


var i stallet o pysslade på förmiddagen.

Jolly 31 år fick mumsa grönt en stund ute på stallplanen!

    


Idag har jag satt upp allt nät på balkongen. nu ska jag bara sätta upp två bräder som avslut mot tegelväggarna. sen är det fritt fram för kisse att vara ute så mkt hon vill även när jag inte är hemma!


nu dags att fixa iordning sig för slitgörat igen....


tjao/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards