Kickis Blogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Kicki - 24 maj 2011 20:30

Mamma ringde nyss!

De är ju ute och semestrar med husbilen och målet var att köra runt i Italien.

De har varit just där i några dagar, i en liten stad i norra delen som heter Susa. där var så fint och trevligt.

Men nu har de struntat i det där med Italien och åkt tillbaks till Frankrike istället...

varför?

jo för att de inte fick Gps:en att fungera så bra i italien!  


Jag undrade litet stillsamt vad det var för fel med den gamla metoden...att köra efter kartboken och vägskyltar?

Äh, sa mamma, det är så krångligt!


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

De har varit ute o bilat massor (dock aldrig i just Italien) och då efter kartboken...men nu har de plötsligt blivit beroende av tekniken....

Eller rentav handikappade pga tekniken.


Men det är DERAS semester och de åkte med inställningen att ta det som det kommer och åka dit de har lust så jag antar att de är nöjda ändå!

fast jag tycker ändå att det är litet synd...när de nu hade riktat in sig på just Italien...


Ryggen är bättre!!  fast magen har nog ballat ur litet av den antiinflammatoriska... jag har tagit en väldigt låg dos och är trots det risig i kistan...kan inte komma på ngt som jag skulle vara dålig av utom medecinen.

men jag fortsätter med den så länge jag inte blir ännu sämre i magen.

vilket skitsnack  


tjao/K 

Av Kicki - 24 maj 2011 00:01

eller igår...eller hur blir det?

nå strunt samma  


Jag ringde läkarstationen imorse och hade tur som en tokig, det fanns en akuttid kvar så jag slapp sitta på öppna mottagningen nu ikväll!!


Läkaren uteslöt inte heller diskbråck helt o hållet men trodde mer på att det trots allt är en inflammation!! 

han skrev ut antiinflammatoriska (som jag nu hoppas att jag tål...) samt några som är muskelavslappande, sjukskrev mig resten av veckan och om jag inte blir bra/bättre nu i dagarna så skall jag på röntgen.

känns bra!

Jag känner mig ju redan litet bättre så med de där pillerna så blir det kanske bra!


eftersom då dagen blev "spolierad" av läkartid och apoteket så åkte jag till stallet först till kvällen.

vädret har varit urhärligt, om än litet blåsigt, så jag ville passa på att vara ute litet och kolla på en lektion.

så här kommer en liten bildbomb och en videosnutt från sena måndagsgruppens barbackalektion!


     

      

      

        Julia och Skymist  


Alla tjejerna ramlade eller halkade av flera gånger men kastade sig glatt fnissande upp på ponnyerna igen och fortsatte övningarna....somliga börjar närma sig det där magiska 100-strecket  


och ponnyerna är så fantastiska!! de är så tålmodiga och duktiga så det är inte klokt. den lilla rödskimmeln, Saga, är bara 7år och har inga somhelst invändningar till de här barbackakonsterna utan uppvisar en ängels tålamod    

Marika har ju upplägget att ingen häst går mer än en lektion om dagen, och varannan lektion rider de ut i skogen och varannan på banan. Jag tror inte att någon av hästarna går ALLA veckans lektionsdagar heller, så det är inga trötta, ridbaneharvande pållar på den här ridskolan, här är det omväxling som gäller, och det märks, de ställer upp på det mesta! 

Efter lektionen fick alla pållar komma ut och njuta av den sista kvällssolen...

  

Nu ska jag väl kräla ner i sängen...känner mig nöjd med dagen!

Natti/K

Av Kicki - 22 maj 2011 18:07

Tog mig ut till stallet för att mata gubben, och det slumpade sig så att en ridinstruktör (hette hon Linda?) var på plats och höll privatlektioner. Vivi och Lasse var på plats med en av morgan-fröknarna, Belize för att låta sagda instruktör provrida och komma med tips och råd!

här kommer en liten film på dem! Belize är riden 4ggr innan!


  Jag tycker att lilla fröken skötte sig fantastiskt!


därefter for jag efter hem till Vivi och Lasse för en fikastund under äppelträden!

  den där fikastunden "råkade" bli flera timmar lång   

men det är väl lätt hänt när sällskapet är trevligt, samtalsämnena är intressanta, vädret härligt,bina surrar och hundarna söta??



 jag försökte fånga ett av de flitiga bina på bild

   Tim


  dräktiga Bubblan!


 Viva


  och tillsist en bild på duktiga duktiga "Bella" !


Som grädde på dagens mos förärade Vivi o Lasse mig en burk av deras egen underbara honung! den är så god att jag kan äta den med sked   

nu ligger en flintabit på grillen redo att plockas!

hej så länge/K

Av Kicki - 21 maj 2011 17:20

Vete tusan om det verkligen är så, men jag tycker kanske att jag är liiiiiitet bättre i ryggen nu?! *hoppas hoppas*


Jag åkte iaf ut till stallet en sväng. tog in gubben för litet mat o pyssel. så värst mkt pyssel blev det förståss inte, orkade inte riktigt stå...men jag satt på en stol med honom i boxen o borstade där jag kom åt   


när han var klar så gick jag ut till ridbanan o satte mig o kollade lite på en lektion. Jag vill bara inte åka hem o lägga mig på soffan igen. behövde lite luft o solsken!


  



Stallets äldsta, Jolly, har fått en liten hage i trädgården!

  snacka om mumsigt!


På Ica var jag faktiskt lite lite lite inspirerad i min handling...det slank ner lite allt möjligt i korgen. bla så har jag fallit för reklamen och var tvungen att köpa de nya flingorna från Kellogs...

   

De provsmakades tillsammans med filmjölk när jag kom hem och de var riktigt goda!! inte känns de som en nyttig frukostflinga direkt, men skitgott som mellis! inte så galet söta som många av de där lite mer "barntillvända" flingorna är heller.


till middag blir det flintastek,pommes o sallad! måste fixa nu!


oj nejvisstja, glömde jag skulle kasta upp ett par bilder på kisse som jag tog igårkväl oxå!

     Goooooooooooooooooooooooooooooooooooos   


tjao/K

Av Kicki - 21 maj 2011 11:30

...på om jag ska ta o samla ihop mig o åka till stallet en stund. Jag blir stollig av att göra ingenting...

Jag måste in på Ica en sväng så jag måste ändå ut å åka...


Det ser litet halvruggigt ut ute men solen skiner igenom emellanåt. Jag vill UT!! o jag vill andas lite stalldoft!


först äta något!


hej så länge/K



jag längtar....  

 

Av Kicki - 20 maj 2011 15:48

Är inte ett dugg bättre i ryggfan. Hr varit till "zonis" och fått ett jättestort linimentplåster. Det bränner som 17 nu men det är ändå skönt.


Var hem o tittade till hos mamma o pappa, betalade lite räkningar o sånt. sen stannade jag i stallet på hemvägen för att mata gubben.

Han stod givetvis allra längst bort i hagen och självklart hade jag motvind så han hörde varken rop eller visslingar...

men när jag stapplat fram halva hagen så nådde mina rop fram och han kom o mötte mig. tack o lov.

Bettan hade redan mött upp mig så hon fick oxå följa med lös in o äta lite mineraler.

Gubben börjar reagera i ögonen av flugorna så det blev årspremiär för flughuva.  Visst är han söt i sin pufflugg men sommartid skulle jag föredragit om han hade lugg ner till näsborrarna....

  



Så till något helt annat...

minns ni de fräcka rosa nosarna jag fotade tidigare i våras?

  2 april



  22 april



och såhär ser den ut idag!

  20 maj  Vilket fantastiskt Löjtnantshjärta! otroligt vilken växtkraft...



tjao/K

Av Kicki - 19 maj 2011 19:21

Faaaaaaaaan vad jag har tråkigt!!

har knappt kunnat göra annat än legat på soffan idag.

korta stunder har jag suttit vid köksbordet och lagat ett sidstycke till ett träns åt Mia i stallet. De små stunderna har resulterat i att jag fått galet ont och knappt kunnat gå tillbaks till soffan...   

jag kan vara uppe på benen, alltså stå och gå omkring, i typ 10  minuter sen måste jag återta position i soffan.


NEDÅT!!!!


Imorrn ringer jag terapeuten igen, för bättre har det avgjort inte blivit...


*suck*

/K

Av Kicki - 18 maj 2011 16:54

Imorse blev det till att kravla ur sängen...

Gula bilen skulle hämtas från verkstaden.


Jag for och plockade upp Vivi och vi åkte in till Norrtälje. Gulingens sommardäck hade jag i bakskuffen på flygplanet och de skiftade däcken på verkstaden innan Vivi sen fick styra den med den äran hem till min mamma o pappa.

Den får stå där till jag får den såld.

Japp.

jag har bestämt mig!

flygplansraketen skall bli min!!

  


Jättetack till Vivi som ställde upp!


när jag skjutsat hem Vivi igen så stannade jag givetvis till i stallet för att mata kära Gubben. mer än så klarade jag inte av...


Ryggskrället är katatrof. Jag kan gå, men icke utan besvär - det gör ONT!

Stå rakt är rent plågsamt...jag känner mig som en 95åring som skitit på sig..

Jag ringde till min zonterapeut och undrade vad 17 hon har gjort med mig...

Hon trodde att antagligen så knuffade hon loss en inflammation under behandlingen igår. hon ordinerade vila och Ipren och var det inte litet bättre imorgon så skulle jag genast komma dit igen. I värsta fall misstänker hon diskbråck....  

hoppas hoppas på det förstnämda...


Nu sitter jag här o funderar på vad jag ska ha till middag...

och försöker komma på nåt stillsamt att sysselsätta mig med så jag inte får spelet...


/K


Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards