Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Ingen bättring...

Av Kicki - 20 maj 2011 15:48

Är inte ett dugg bättre i ryggfan. Hr varit till "zonis" och fått ett jättestort linimentplåster. Det bränner som 17 nu men det är ändå skönt.


Var hem o tittade till hos mamma o pappa, betalade lite räkningar o sånt. sen stannade jag i stallet på hemvägen för att mata gubben.

Han stod givetvis allra längst bort i hagen och självklart hade jag motvind så han hörde varken rop eller visslingar...

men när jag stapplat fram halva hagen så nådde mina rop fram och han kom o mötte mig. tack o lov.

Bettan hade redan mött upp mig så hon fick oxå följa med lös in o äta lite mineraler.

Gubben börjar reagera i ögonen av flugorna så det blev årspremiär för flughuva.  Visst är han söt i sin pufflugg men sommartid skulle jag föredragit om han hade lugg ner till näsborrarna....

  



Så till något helt annat...

minns ni de fräcka rosa nosarna jag fotade tidigare i våras?

  2 april



  22 april



och såhär ser den ut idag!

  20 maj  Vilket fantastiskt Löjtnantshjärta! otroligt vilken växtkraft...



tjao/K

 
 
Viveca

Viveca

20 maj 2011 16:39

Hoppas plåstret gör nytta nu. Mina får också flughuvor på fast de har rejäl lugg. Vilda blir väldigt snabbt irriterad av flugorna och Marko blir ofta rinnig i ena ögat. Det verkar vara högst individuellt med hur mycket de reagerar. Första sommaren använde jag inte huva på Vilda och fick istället behandla med ögonsalva...
Fantastiskt fin Löjtnantshjärta:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

20 maj 2011 17:56

ja gubbe gillar INTE flugor i ansiktet...han kan stå å headbanga en hel dag om han är utan...
och ögonen håller sig mkt finare med huva förståss oxå. jag tror att i hans fall så blir han irrierad i ögonen för att han gnuggar dem så mkt om han inte har huva.

 
Stina

Stina

20 maj 2011 20:47

Vilken växtkraft, verkligen !

Använder flughuva på mina oxå och jag tror nog dom uppskattar dom !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

20 maj 2011 20:50

gubben älskar sina huvor! längre in på sommaren änvänder jag huvor som jag sytt på tyglapp ner över nosen. jag började med det för många år sen för han blev knottbiten, nu har det visst kommit sådana huvor i butik! man kanske skulle tagit patent på den iden då man kläckte den.....
hur som helst så gillar han de där förlängda huvorna skarpt!

 
Ann

Ann

20 maj 2011 22:22

Försökte ha flughuva på Mellis också tidigare men hon fick bara skav.
Ibland känns det hopplöst för hon får skav av allt.
Vi försökte sy om dem men inget funkade...
Såg att Merlin nog också skulle behöva en huva men de biter och drar i varandra så mycket så jag vill inte ha något på huvudet...
Tja är det inte det ena så är det det andra...

Attans vad din rygg ska vara emot dig nu då..! :(
Hoppas plåstret hjälper.

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

20 maj 2011 22:26

ja då är det lurigt..om de lätt får skav...
jag vet att originalet (från Usa) hade speciell storlek för just arab. jag vet inte om de finns att tillgå fortfarande när det kommit så många kopior...
men det kanske inte spelar ngn roll, hon får väl skav ändå.
på 90-talet, när det knappt gick att få tag på de här huvorna så fick jag en som var inhandlad i usa. sen satt mamma o jag o sydde huvor själva av myggnät o teddy =D halvblodet jag hade då avverkade dem på löpande band för myggnätet var inte så hållbart. huvan från usa däremot den höll i evigheter! (den hade min dåvarande islänning)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards