Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

En bajsig dag....

Av Kicki - 15 maj 2011 18:07

... i ordets rätta bemärkelse!


jag for till stallet med två "kolla masken lådor". tänkte mig en ridtur på gubben medan Bettan fick stå inne och bajsa. trodde jag...

väl i stallet började det regna så jag funderade en stund och beslöt mig för att longera litet istället.

men då började det regna ännu mer.

så jag tog in båda hästarna o gav dem lite att mumsa på medan jag mockade boxar.

inget bajs...

då tog jag och verkade gubben runtom.

inget bajs...

pysslade med lite allt möjligt.

inget bajs...

nu började klockan ticka iväg o jag hade tvättstugan bokad kl 14...

väntade en liten stund till och då behagade gubben släppa ut en efterlängtad hög!

men Bettan hon knep.

Så jag släppte ut gubben och tog hans låda och for hem. först handlade jag litet på Ica och sen hem för att ladda två maskiner i tvättstugan. slängde i mig två kroppkakor oxå som "frukost"...


tillbaks till stallet.

inget bajs....


då gick jag ut o fotade litet. hästarna har fått komma ut o äta grönt till lunch i några dagar!

 



Gubben i det gröna!

  

  <- Daisy    <- Spira<- Solo    <- Troja  


men i stallet hade Bettan fortfarande inte bajsat....



Marika höll på att skrapa och köra bort vinterns bajs från plattan utanför ligghallen...

  

det är egentligen rätt praktiskt...hästarna lägger ju större delen av högarna där på plattan, så nedsmutsningen av själva hagen blir förhållandevis minimal!


Hon hade kört in tre halmbalar i ligghallen oxå. Jag sprättade bort snörena från dem...

Så gick jag in för att hämta ett nytt handtag till en av grindarna.

och se! då hade lilla hårbollen äntligen släppt ifrån sig en hög!

Så hon hann faktiskt ut till sina kompisar i det gröna hon med.


nu ligger båda proverna på lådan och jag ser med spänning fram mot resultatet! för ett par år sen hade Marika oturen att med någon ny inackordering få in stora blodmasken på gården, så det ska bli intressant att se vad proverna visar nu. alla hagar är plöjda och åtgärdade sedan dess och två hästar som redan testats i år hade 0 EPG.

Jag har aldrig tagit träckprov förr, så det ska som sagt bli spännande.


Nu har jag kokat Penne och stekt kyckling som ska bli sallad till middag. Diskberget står i blöt och jag måste ner i tvättstugan o hämta tvätten.

städningen får utebli....nu vill jag bara sjunka ner här i soffan resten av kvällen...ja efter att jag diskat förståss...

kl 20 skall jag givetvis döma ishockeyfinalen!!


föressten, jag slängde in mina stallgympadojjor i tvättmaskinen....undrar just hur de klarade det..   /K

 
 
Stina

Stina

15 maj 2011 19:05

Hoppas på ett 0 svar på deina träckprov. Stora blodmasken, aj !
Jag hade nya inackorderingen i egen hage tills träckprov och odling var klart så jag kunde se att den inte hade några oönskade mask.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

15 maj 2011 19:58

ja det hoppas jag på förståss, men det är inget jag RÄKNAR med =)

 
Ann

Ann

15 maj 2011 21:11

Imorgon har jag tänkt att jag ska skicka in träckprov så jag får väl vänta som dig! :)
Hoppas förståss att ingen av oss ska behöva avmaska men har redan köpt avmaskningssprutan ifall att... receptet gick nämnligen ut...

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

15 maj 2011 21:45

det går visst fort att få svar iallfall ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards