Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2012

Av Kicki - 4 september 2012 21:21

Bloggtorka igen då.....

vad har jag pysslat med..?


Allmänt stallpyssel o sånt antar jag. Ridit lite, undvikit regn i några dagar, verkat hovar....

 

Gubbe fick på sig regntäcke häromdagen... säsongspremiär... hoppas det dröjer till nästa gång det behövs...


 

Ägnat mig åt läderarbete har jag med gjort... Den här bilden är två dagar gammal...nu ser köksbordet ut som ett komplett katastrofområde. Men nu har jag sytt nya delar av draglädren och en ny stropp till bukgjorden på Tinkys sele. Pågående projekt är Bettans westernsadel. Jag har slutligen blivit tokig en gång för mkt på att allt är uppåned och bakofram på den och håller på att sätta i fyrkantsringar för normala stigläder i den. Den lilla moddningen innebär att jag har fått dra upp nitar och skruva loss skruvar och öppna upp sidorna av sätet för att komma åt....  men det ska fan bli bra och funktionellt tillslut!   


Jag har sytt ett däckelunderlägg till Tinky.

 

 


Räddade en snokbebis från att bli ihjältrampad i ridhuset hos Maria Holmkvist...

 

Fast det kanske jag har berättat om redan....?  Vivi tog bilden.



Nytt jobb är på gång oxå, inom hemtjänsten här i hålan! Det ska bli spännande, tror det passar mig perfekt! Var och träffade enhetsledaren idag och det verkar väldigt lovande.


På lördag ska jag hänga med ut på ett litet spännande äventyr, men det berättar jag mer om senare, men skoj ska det bli! Ser verkligen fram emot det och allt vad det kan komma att föra med sig! Om jag är förväntansfull så vet jag ett gäng tjejer som är ruskigt förväntansfulla!


Nehej, thats all for now! /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards