Kickis Blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Kicki - 4 februari 2012 16:14

   Idag har veckan som gått helt klart hunnit ikapp mig...


Måndagen tillbringade jag hemma hos Lena i norrtälje och hjälpte henne med att sy sadelöverdrag. Hon har fått en stor beställning och hinner inte riktigt få tiden att räcka till.

Tisdagen var en skön stalldag och mental uppladdning inför onsdagens besök på rygginstitutet.

torsdag var det institutet igen, och fredag blev en lång dag, först hemma hos Lena och sydde fler överdrag plus att jag sen stannade i stallet på eftermiddagen för att mata och hem till Vivi o Lasse för att lämna ett täcke.

Idag har jag varit en zombie...

Sovit risigt har jag förståss gjort hela veckan och det har ju varit lite psykiskt stressande över detta med rygginstitutet osv.


Men idag hade jag lovat Vivi och Lasse att luncha deras hästar och kissa två av hundarna som var kvar hemma. Själva skulle de, tillsammans med Marika o familjen, åka till Motala på dop och vara borta hela dagen.

Så framåt 13tiden samlade jag ihop mig för att åka och fixa det, mata gubben,handla och allra först hade jag tänkt hoppa in på lantmännen....

Då startar inte raketen!!  

PANIK!!

Vem ringer jag, vad gör jag, vad fan ska jag GÖRA!!! Inte en kotte i närheten som kunde hoppa in med startkablar syntes till.... och även om vi fått igång bilskrället...tänk om jag istället hade blivit stående nån annanstans sen och inte fått igång den igen? *ryser*  Jag hatar kyla och jag hatar bilar som konstrar!!


Det slutade med att jag ringde mamma som kom och undsatte mig...

Hon skjutsade mig till stallet så gubbe fick komma in och mumsa mat medan vi körde upp till Malmlund och fixade där.

Hundar kissade,bajsade och luftade och hästar vattnade och höade - Check!

*phu*

Snacka om jäääävligt illa valt tillfälle av raketen att konstra...


Men det löste sig ju tack vare gullemamman  

Vi stannade och handlade lite på Ica på hemväg så jag har fått hem middagsmat oxå.


Ska flörta med Lasse att han kommer och petar igång raketen imorgon...tjänster och gentjänster heter det vad?  


Nu har jag ärligt talat lust att bara gräva ner mig under täcket, men jag har en jättedisk att ta hand om och tvättstugan så jag får vänta med kollapsen ett par timmar till....

Mat måste jag oxå få i mig... bakad potatis med skagenröra blir det idag!  


Det låter, och är väl egentligen inte ngt överspäckat schema jag har haft men mitt lilla huvud klarar inte riktigt av såhär mkt grejer... 

Jag är uppriktigt avundsjuk på folk som kan vara sådär superaktiva och åka på grejer hit o dit och vara igång jämt... Jag är inte sådan, nerverna pallar inte och jag blir helt slut. *suck*

 

Jag är TRÖTT ...så trött...


/K


  


 

Av Kicki - 2 februari 2012 20:52

Jag fick börja på Rygginstitutets rehab!!!!!

Yahoooooo!   


/K

Av Kicki - 1 februari 2012 13:11

Det gick fortare än jag trodde på Rygginstitutet idag...

Jag hade räknat med en heldag och packat ner lunchlåda, mellanmål, drickor och tom en bok ifall  jag skulle få dötid mellan mötena.

Men inte behövdes det, jag hade med mig alltihop hem igen.

Kl 08 togs jag och två andra emot av centrets rehabchef och fick en liten introduktion och rundvandring i lokalerna. Därefter var det en annan tjej som visade oss till matsalen där vi fick sitta en stund och fylla i ännu en lunta med frågor. Sedan var det dags för mig att möta en läkare som klämde och kände och frågade en massa. Lyssnade på hjärta och lungor samt tog blodtrycket (som var jättefint, alltid ngt)

Sen fick jag komma in till en sjukgymnast som oxå frågade en massa. Klämde och bände gjorde han, han fick mig faktiskt att gråta en skvätt...


Sen var jag klar för idag! Så den där heldagen jag räknat med, den var slut redan vid elvatiden....

Imorgon har jag ett enda schemalagt möte 9.45 -10.30 På eftermiddagen är det återrapportering, då teamet ska ha beslutat hur de ska gå vidare med mig, men eftersom jag inte har ngt inbokat under hela dagen så behöver jag inte stanna kvar, utan de kan ta det per telefon med mig. 

Känns ju rätt onödigt att det hela var förlagt på två dagar när man har en bit att åka men jag antar att det finns anledning till det....

Skönt är det att jag inte behöver ta mig upp kl 06 imorgon bitti iaf!


Det verkar vara ett väldigt bra upplägg på deras rehab iallafall. De har sjukgymnaster med olika inriktning, naprapater, läkare, massörer, psykiater,kostrådgivare, kuratorer,tränare och jag vet inte allt, alla under samma tak och man har tillgång till dem alla efter behov. Gym, jympasal, varmbassäng , relaxrum, tvrum och annat finns oxå till förfogande.

De har verkligen helhetstänk!


  


Nu är jag hur som helst helt mörbultad och trött som ett stök....

Jag tog lite hjälp att sova igårkväll så det gick rätt bra men det var knappt att jag var människa när jag kom fram till institutet...


Hoppas och tror att jag kan somna ovaggad ikväll.


Hej så länge/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards