Kickis Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kicki - 4 oktober 2011 13:32

Hoppövning på ridbanan idag!!

Jag vill inte kalla det hoppträning.... det låter som mer för seriöst folk  , nej vi ÖVAR, älskade gubben o jag!


Vivi kom och hjälpte mig med hindren som utlovat men Lasse och Belize uteblev, de skulle ägna sig åt körning istället.

     Vi började lite lugnt efter uppvärmning med att hoppa banan jag hittat på med kryss på 30 cm. Det gick lite sisådär med ett par rivningar...

Men sen kom vi igång både gubbe o jag, ivrigt påhejade av bästa Vivi och när vi höjde till 40 cm gick det RIKTIGT bra! Avslutningsvis kastade vi oss med dödsförakt över ett rättuppstående 40 cm oxå!!  

 

Älskade gubbstrutten blev riktigt taggad och han var så JÄKLA duktig!!!

Jag är grymt impad av min gamla pålle, tänk att man kan göra en inbiten gångartsräv med noll hopptalang till en ganska hyfsad skuttponny på gamla dagar!? Ingen kan vara mer förvånad och förundrad än jag. Särskilt inte som jag själv inte heller är någon stjärna på att hoppa!


Åh vad roligt det ska bli! Längtar till söndag!

..och till imorgon, då väntar en shoppingtur till Hööks och Horze i Upplandsväsby med Marika o Vivi!

Får jag gå och lägga mig nu?


/K - Love my pony!

Av Kicki - 3 oktober 2011 14:25

Nu har djurfamiljen på Bygget blivit ännu större!


Igårkväll anlände fjällkorna Ella och Rita!

  Ella ,1,5år, är svart med vitt under magen, i svansen och två vita sockor på bakfötterna!




Rita,5månader, är väl lite mer så som man tänker sig en fjällko, vitspräcklig. 



    Vivi kom förbi med valparna Dimma och Zack  som förståss oxå ville kolla på nykomlingarna.


Så nu finns här, förutom en hel massa hästar förståss, får, höns, hundar,katter, kaniner, marsvin och kor! Rena rama 4H gården snart   



Här kommer oxå en update om stackars lille Gimli med bölden på halsen!

Bilden är tagen före dagens tvätt.

  Svullnaden har gått ner jättemycket bara sedan igår men det rinner fortfarande lite ur hålet. SÅ skönt att det snart verkar vara över med det här eländet!


That´s it for now /K



Av Kicki - 2 oktober 2011 16:00

Idag tog vi en skön joggingrunda längs grannens vallar tillsammans med Vivi o Reykur och äntligen kom jag ihåg att ta fram mobilen o fota!

      Vivi delar med sig av sitt exklusiva tillstånd att rida där med mig och det är jag jätteglad för, det är en riktigt härlig runda!


På hemväg passade vi på att ta två hopp över en stock på terrängbanan oxå  

Om en vecka smäller det!  På tisdag ska vi övningshoppa på ridbanan igen, som ngn slags genrep!




  Spira,Fighter,Solo, Saga och Hrekkur ur fågelperspektiv.




Igår hittade jag föressten Kisses älskade "tuss" på ett oväntat ställe....

   japp! I vattenskålen!  jag ropade på Kisse och undrade varför i helskotta hon lagt tussen där??

  Då fiskade hon upp den och försökte slicka den torr.... knaskatt!

Nog för att hon är förtjust i vatten men NÅN måtta får det väl ändå vara?


Hej så länge/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards