Kickis Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kicki - 14 oktober 2011 13:44

Trots att jag fick skrapa rutorna på bilen när jag skulle åka till stallet så måste jag erkänna att jag älskar det här vädret!


Var ute på en längre lugn ridtur med Vivi o Reykur, helt underbart! Friskt, klart och solsken och inga jobbiga insekter eller annat trams!


Vi invigde det nya bettet som äntligen kommit från Hööks

  men vi satt ju mest och pladdrade så jag kände inte så mkt på det  


   Det gröna täcket, ihopsytt och försedd med teddykant *nöjd*




  "-Vem har bajsat här tro?"




    


Nu måste jag bestämt vila ryggen, den är supertrött   

Litet frusen är jag allt oxå efter att ha varit ute i fina vädret så soffa, filt och kanske en kopp te och ett piller kunde vara mysigt!


Hej så länge/K

Av Kicki - 14 oktober 2011 13:41

Jag har fått önskemål av en läsare att lägga in en bild på Gary så här kommer den.

  

Efter att ha gått på bete med Jolly hela sommaren får han nu en tid gå tillsammans med Sesam,Cola och Samba innan han får komma ut i stora flocken igen.


/K

Av Kicki - 12 oktober 2011 15:15



JOLLY

 20 april 1980 - 12 oktober 2011

    12/10-2011


    april 2011


  maj 2011


 

Idag har Jolly, 31 år, fått gå över regnbågsbron.

Åldern har tagit ut sin rätt på kroppen och hon kunde inte längre tugga hö. Nu har hon fått gå på grönbete hela sommaren tillsammans med kompisen Gary och fick denna soliga, fina dag sluta stillsamt och värdigt i en skogsglänta.


Tack för allt kära Jolly!

  

Av Kicki - 11 oktober 2011 11:22

Idag ska jag ha en hästfri dag och pyssla lite här hemma. (tror jag.... man vet aldrig om gubbelängtan blir för stark...)

Jag har ett täcke som jag upptäckte hade en liten reva olagad sen i våras som jag ska fixa och så ska jag sy ihop bogen på det. Igårkväll sydde jag ihop bogen på det andra 100grams täcket...

   ...nu när jag väl har börjat göra det här så blir jag bara mer och mer irriterad på de täcken som inte är ihopsydda....   

Kanske slutar det med att alla täcken blir ihopsydda....

fast jag tror att min stackars symaskin kan ha svårt att klara det med de tjocka vintertäckena så jag får nog leva med dem som de är.


 

Två filmer landade på hallmattan imorse så dem ska jag se under dagen oxå.

Dammsugaren bör få komma fram när jag fixat klart med täckena.... men får se hur det blir med den saken  


 

Föressten, är det inte ngn som är intresserad av att köpa ett par fina ridskor?

 De är i skinn och bara använda ett par ggr, de passar inte mina kinkiga fötter riktigt. De är strl 39 men ganska liten sådan.  200kr + ev frakt 65kr tänkte jag mig för dem.  


 

Hej så länge/K


Av Kicki - 10 oktober 2011 12:50

  Här kommer bilder! Fotona kommer dels från Ylle och dels från Helen Ahlgren! Det är lite blandat från både 30 o 40cm.


                      I  My  Gubbe!!

Av Kicki - 9 oktober 2011 18:54

Jahapp! Här ligger jag under täcket, lagom mör o frusen efter dagen.

 

Gubbe var fantastiskt duktig i första rundan,30cm, och vi gick runt felfritt!

I andra rundan,40cm, fick vi ett nerslag . Vi provade igen men då dog mina ben TOTALT!! De var inte ens spaghettiben, snarare överkokta nudlar!! Så jag slängde omkring som en trasdocka och kunde inte driva för fem öre så när vi drumlade ner näst sista hindret så nöjde vi oss där   och struntade i att hoppa det sista!


Men jag är galet nöjd med min gamle gubbe ändå!!  Att mina ben inte är ett dugg tränade för sånthär det är ju inte på minsta vis hans fel ju!    


Jag har inte fått några bilder från "hovfotograferna" men jag kan bjuda på några som jag tog själv på lite annat.

 Det var ganska mkt folk och kollade!! Skitkul! Den lilla kafeterian hoppas jag drog in en del pengar. Alla intäkter från den här dagen inkl alla startavgifter kommer att gå till att betala ridskolans nya C-ponny Coca-cola!

   "Cola" i somras!


 


  Amanda och Chess i L:E  kat.D




  Julia o Coca-Cola L:E kat.C




  Anna-Klara ställde upp i CR 50cm på Mozart, BARBACKA....  Det gick tyvärr inget vidare då Mozart fick syn på ett spöke i skogen (en svart ponny...) och A-K ramlade av och Mozart tappade tränset. Därefter lade han på en bock efter ett hinder så A-K ramlade av igen men Mozart han hoppade vidare alldeles själv... en oxer.... från fel håll...  A-K valde då skrattande att utgå   




  Julia och Cola fick en fin 3eplacering i L:E kat.C+D




   Vann samma klass gjorde tillresta Lotta Trygg på sin fina svarta ungponny Risk, 4år.

2:a kom Amanda på Chess (andra från vänster)

Den bruna ponnyn i mitten är Strimma som tillsammans med Sanna knep 4:e platsen.



  När det hela var över och gubbe fått komma ut i hagen igen gick han först och rullade sig sen gick han tillbaks och ställde sig vid grinden....  


 

Återkommer givetvis med ett nytt inlägg med bilder på mig o gubbskrutt!  /K

Av Kicki - 8 oktober 2011 14:24

Vi e på gång vi e laddade vi e tända!

åtminstone gubben!

Jag är mest trött i ryggen....

 Tog en  mjuk uppladdningstur idag  i skritt och galopp i skogen. Vi avslutade med ett galoppvarv på ridbanan och två hopp vardera på ett 30kryss och ett 40rakt.

Gubbfan verkar helt ha fattat grejen nu och börjar peppa direkt vi kommer in på ridbanan! Helt galet! Ska han börja tycka att ridbanan är skojig på gamla dagar oxå??

Tyvärr får det nog vara lite slut på hoppandet en tid nu efter imorgon... jag känner att ryggen inte riktigt pallar galoppjobb i korta läder...

Men ett eller annat skutt kommer vi ta förståss, om inte annat ute på terrängbanan. Nu ser ju inte de mellanstora stockarna så skräckinjagande ut längre...   



Håll tummarna för oss imorgon runt tolv, att vi inte skämmer ut oss utan får två rosetter med oss ut!



Tjabaloo/K




Av Kicki - 7 oktober 2011 17:11

Det blev ett par dagars blogglapp!


I onsdags var vi o shoppade hästgrejor och igår var här marknad.

Mamma o jag gick ner en liten stund på marknaden men ingen av oss är i skick att gå nåt länge. Mamma har trassel med en fot och jag har ju som bekant en gnällig rygg....

Men vi hann äta den traditionsenliga Langosen och köpa det vi skulle. För mig betydde det ett gäng strumpor och en påse brända mandlar!  


 

Idag har det varit ganska lugnt... jag tog en lugn galopp-jogg-runda med gubbstrutten!

Vi invigde våra nya tjusiga blå senskydd som inhandlades i onsdags.

  Vi kommer att vara myyycket snygga på söndag   


Hej så länge! /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards