Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Härlig dag!

Av Kicki - 21 maj 2014 19:32

Ibland så är liksom dagarna lite extra guldkantade, i all enkelhet!

 

 

Jag fick äntligen tummen ur och sadlade med hoppsadeln idag, jag MÅSTE ju vänja mig vid den ngn gång och det gör jag ju inte om den hänger i sadelkammaren...

På banan hade jag ställt upp tre hinder (iddes inte bära fram fler..) som jag tänkte ta efter en uppvärmningsrunda i skogen.

Efter att ha flängt runt som en smörklick i het stekpanna; högerskänkeln fladdrade o for, jag kunde inte stå upp i galoppen och det kändes allmänt helknasigt, så hade jag redan innan jag kom tillbaks till stallet bestämt mig för att sadeln skulle jag minsann sälja eller byta mot ngn annan... VAD 17 SKULLE JAG KÖPA DEN FÖR??

Men jag tyckte det var slöseri med hindersläpandet att inte prova att hoppa i den så jag styrde in på banan... tänkte om jag höjer lädren ett hål så blir det nog bättre. Inser att det inte fanns fler hål i lädren och muttrade skit samma då.

Fattar galopp, styr mot första hindret och Tinky! Han taggade till tusen!! Vi flög runt flera varv i ärtig galopp och han hoppade som bara den! Jag fick till och med HÅLLA IN honom då och då!!  Och sadeln!? Ja det funkade alldeles utmärkt bra att hoppa med den!   Snacka om att man blev paff! Och LYCKLIG!

Förra gången vi hoppade på banan så var det fullständig sirap, knäck och kola och jag kände mig som världens loser.... kan inte rida, kan inte hoppa, kan inte driva fram min häst.... osv osv.  Men visst insåg jag att om man måste lägga 99% av de ringa förmågorna på att försöka få hästkräket att gå framåt, ja då är det inte mkt kvar till balans, följsamhet och allt annat.

Idag fick jag istället lägga 15% på att bromsa och JÖSSES vad mkt enklare allt blir då!  Jag önskade efteråt att jag hade lagt upp hindren på lite högre höjd... nu låg de på 60-70 cm bara. Så SKITKUL!  Tyvärr var det ingen som såg oss....

Men jag vet!

  

 

Bettan fick slippa ur det sista av vinterpälsen.

 

 

Jag pysslade även med Ascot och Shess, Shess raspade jag fossingarna på oxå.

 

Avslutningsvis spanade jag förståss på Marika som gjorde som jag och hoppade lite på banan med Qasper.

   


Han har inte riktigt kopplat det här med hur man håller ordning på benen men det tar sig!

 

/K

 
 
Helen

Helen

22 maj 2014 00:53

Jag förmodar att vi får se dig och Tinky på hopptävlingen ?

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

22 maj 2014 09:03

det är tanken :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards