Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

omläggning 2

Av Kicki - 8 augusti 2013 16:46

Idag var det dags för omläggning av fingret för andra gången.


Dagen började snyggt med att jag försov mig och spratt ur sängen knappt en kvart innan mamma skulle hämta mig.... jag hade missat att ställa in dag på alarmet på mobilen...

Hann iaf i tid till sjukan.

Duktiga, snälla syster Lena kunde ta loss bandaget utan bedövning denna gång... jag for i taket ett par gånger men jämfört med i måndags så var det ju ingenting!


Nytagna bilder finns för dem som känner sig hugade.


Igårkväll ryckte Helen in som en ängel och agerade taxi till o från stallet! Det var efterlängtat!

   

Tinky kom mig till mötes ute på betet men fick nöja sig med lite morot o kel.

Bettan o Gubbe mötte mig oxå men bara gubbe fick följa med in för käk.

SÅÅÅ skönt att få snusa lite hästdoft!


På hemväg stannade vi hastigast på Ica och Helen bjöd på en glass som jag inte smakat förut.

 

Jag avnjöt den på balkongen. Riktigt god!


Förövrigt är jag ytterst uttråkad, kan ju inte ta mig för ngt alls just. Ska strax ge mig på att diska lite...fast det är jättemarigt. Än har jag inte lyckats slå sönder ngt men det är bara en tidsfråga...

/K

 
 
Helen

Helen

9 augusti 2013 12:20

Diska med en hand låter inte alltför lätt... Självklart att jag ryckte ut med skjuts till stallet, vi skulle ju ändå dit :-)
Nästa vecka är allt tillbaka i normala gängor igen så då kommer vi nog att försöka göra stallbesöken på fm om du skulle behöva skjuts upp :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

9 augusti 2013 15:07

det är verkligen inte det enklaste, men det går... man får väl inte vara alltför kinkig vad gäller resultatet kankse...:) stalltaxi emottages tacksamt

 
Anne-Lie

Anne-Lie

9 augusti 2013 14:21

Hmmm, ser ut som om jag har en glass att prova :-D

http://teamcurious.bloggplatsen.se

Kicki

9 augusti 2013 15:05

ja nån äppelhistoria, riktigt god!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards