Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Hööks höstkatalog

Av Kicki - 29 juli 2013 14:56

Då har nya katalogen från Hööks landat på hallmattan.

Jag kan inte påstå att den var särdeles upphetsande denna gång. Litet besviksamt men lika bra det känns det som...


Färgerna genomgående murriga med några enstaka undantag. Marint, vinrött och brunt... trist trist. Varför ska det bara vara färg och "kul" till våren o sommaren? Behövs det inte lite färgklickar att pigga upp hösten med?

Nåväl.


Ett schabrak väckte iaf ett visst habegär...

 

Winston kallas detta och kostar humana 179kr!

Egentligen borde jag väl kanske inte gnälla så mycket över det där med färgkollektionerna... jag fastnar ju mest för mitt klarblåa iallafall   

*

*


Det marina schabraket Cornett tycker jag oxå om. Påminner litet (iallafall i färgsättningen) om det som fanns i JH collection för ngt år sedan som jag tyckte var för dyrt och aldrig köpte. Detta kostar 299kr.


 

*

*

En annan produkt som man numera inte ser så ofta är tåvärmarna att fästa på stigbyglarna. Hööks har valt att damma av konceptet och kombinera med lite säkerhetsstänk...

 

Inte särskilt vackert men möjligen blir det lite varmare om tårna när det är riktigt kallt?! Reflexer är aldrig fel heller.  För 99kr tror jag nog att jag ska prova !

*

*


Säsongens budgetträns

tycker jag nog att de har lyckats med:

 

259kr och en fin, enkel dekor på nos och pannband. Silverfärgat på svart träns och bronsfärgad dekor på brunt träns.

*

*


Discogrimman har nu kommit i lila, riktigt fint! Tinky skulle nog klä i lila vad? Bettan VET jag gör det.... så om man nu skulle råka åka till Hööks och inte hitta ngt annat att shoppa så kanske denna kan få följa med hem.

 

*

*

Jag blev väldigt besviken över färgerna på schabraket ZigZag :


  Jag gillar den här typen av schabrak men varken konstigt gråbeige, mörkt rosalila eller dassigt äppelgrönt är ngn favorit hos mig....


Nej det var inte särskilt mycket att hurra för tycker jag. Horsewarefansen jublar kanske då de tagit in några hw-täcken i sortimentet. Verkar som att de tar in ngt "märkes-märke" för varje säsong... HV-polo och Lamicell har ju funnits ett tag, och nu även Horseware och Ariat. Hoppas bara att det inte slår över helt åt "märkes"-hållet hos Hööks i framtiden, dyra butiker finns det redan gott om...


Tjing/K

 
 
Stina

Stina

30 juli 2013 10:34

Man kan aldrig få för många ställen att handla HW täcken på säger jag =)

Och färgerna var toppen, minimalt med hemska skrikiga färger utan dovt och klassiskt - tråktanten gillar ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

30 juli 2013 10:52

haha ja smaken är olika :) själv gillar jag ju klara färger, men som sagt, jag väljer ju i regel blått även om det finns mkt annat att välja på ;)

 
Helen

Helen

7 augusti 2013 09:46

Jag är alldeles lyrisk över att vinrött är en av höstens färger både till djur och fyrbenta *Love it*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

7 augusti 2013 09:50

vinrött var min absoluta favvofärg en gång i tiden, har tom en vinröd ridhjälm :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards