Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Ok, here I go again

Av Kicki - 14 juli 2013 17:56

Här har inte många knop blivit gjorda de senaste två veckorna. En överentusiastisk förkylning valde att slå ner på mig med full kraft... tvi vale för sommarförkylningar. Igår var första dagen som jag faktiskt började känna mig som en människa igen. Hostar gör jag fortfarande och jag vaknar om morgnarna med svullen, öm hals. Men... det går väl över det med vad det lider.


Höskörden har sparkat igång och igår eftermiddag/kväll skötte jag plastaren.

Gäller att rigga sig med solhatt, glajjer och hörselkåpor...

  

   

Det doftar bedövande gott om balarna...

*

*

Hästarna gick ute på betet hela kvällen o mumsade så jag hade trevlig utsikt de stunder jag väntade på balar att plasta.

 

*

Mellan varven fick jag sätta mig i Victors Epa-traktor ( ja för att vara korrekt, A-traktor) och köra iväg och få två balar lastade på släpkärran. Spar tid och åkande med traktor över det långa gärdet. Faktiskt litet skoj, det var ju faktiskt till sådant, lättare arbete i lantbruk, som Epa-traktorer en gång i tiden började användas.

 

*

*

Ridet har det inte blivit mycket på sista tiden heller då av förklarliga skäl, Tinky fick passa på att njuta lite sommarlov.


Jag hade turen att trilla över en sadel som jag efter prov slog till på, så nu har hjärtebullen en spritt ny hoppsadel till det facila priset 700kr!

 


Den går för övrigt alldeles utmärkt att trilla av i oxå blev jag varse idag. Vi avslutade dagens ridtur med en vända på den upprustade terrängbanan bakom ridbanan. Först travade vi över ett hinder ( två tunnor och en liten gran) men när vi kom till nästa, en


"hög av stockbitar" sade Tinky - FNORK!!! ,


och gjorde en centrifugalvändning så jag damp galant i backen så mossa o barr yrde....

Aningens onödigt tyckte jag då det hindret inte på ngt vis är nytt, vi har gått över det flera ggr förut.

Tinky menade att det där hindret faktiskt var det ruskigaste han sett sen den gula labradoren i skogen i våras....



/K




 
 
Viveca

Viveca

14 juli 2013 22:46

Kul att du är tillbaka!
A-traktor har vi här med som tvillingtjejerna byggt och lackat (med lite hjälp av pappa).
Men Tinky då... Vilda och Marko fick hjärtsnörp av några oplastade rundbalar på åkern. Vilda taggade ned när jag visat henne att det var mat. En tugga lyckades hon sno åt sig dock.

Kul med ny sadel och vad billig:-)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

14 juli 2013 22:50

tack :)
Ja ibland får han stirret av de mest fåniga saker...

 
Stina

Stina

16 juli 2013 10:30

Snygg outfit =)

Sadel för några hundralappar, det var inte dåligt vilket fynd !

Hoppas du inte slog dig när du åkte av - det finns mkt här i världen som är farligt ;)

Och sist : KUUUUL att du är tillbaks =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

16 juli 2013 12:40

javisst är man vacker ;P

sadeln var spritt ny som sagt, inte ens provad utan bara blivit hängande hos säljaren... så ja, ett fynd haha!!

Litet mörbultad blev jag förståss, det är ju som oundvikligt när man dimper i backen, oavsett från vad man trillar ner ;)

tack!

 
Helen

Helen

18 juli 2013 00:53

Härligt att du är på banan igen med bloggen

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

18 juli 2013 09:04

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards