Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

1 maj

Av Kicki - 1 maj 2013 19:24

Idag taggade vi litet smått inför söndagens RKS tävling....  vi är väl minst sagt lite sena ut i träningsavseende... men det blir inte så komplicerat för vår del denna gång.

Linn o Bettan ska starta 10cm hoppning samt riden precision och JAG o Bettan ska faktiskt ställa upp i ledd agility!

 

Linn fick först rida lite... de gick lite slalom, över lite bommar och hoppade även ett litet hinder...

     

Den uppmärksamme noterar kanske att Bettan har olika träns på bilderna... vi började med hackamoret men satte sen på crossunder-tränset. Får bli det sistnämda på tävlingen!


När Linn kände sig nöjd åkte sadeln av och jag tog o fräschade upp Bettans minne till vippbrädan o däcket.

   

Däcket gick förvånansvärt jättebra!  Förra våren tyckte hon att det var bland det läbbigaste o konstigaste hon varit med om. Vi övade under sommaren och vid ngt tillfälle i slutet så trillade poletten faktiskt ner. Men döm om min förvåning när hon efter hela långa vintern bara i princip gick fram till däcket, tittade på det o sen ställde i båda framhovarna! *duktig ponny*

 

Vi tog några skutt oxå !


Sen åkte tränset av och vi lekte lite oseriöst...

       


Helen Ahlgren tog alla bilderna!


tjingeling /K


 
 
Helen

Helen

2 maj 2013 12:59

Visserligen har tävlingen varit planerad sen länge men dagarna har gått väldigt fort nu på slutet så det där man träning har liksom inte hunnits med, men dom fixar det nog på söndag ändå :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

2 maj 2013 17:22

ja vad 17, man blev lite tagen på sängen.. april gick så fort. kommer nog gå galant på söndag ändå!

 
Viveca

Viveca

3 maj 2013 10:43

Härliga bilder:) Ser så roligt ut med agility. Duktig Bettan! Hoppas ni får en fin tävlingsdag!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

3 maj 2013 10:51

som det ser ut nu så kommer vi ha vädret med oss, då får vi det härligt!

 
Ingen bild

Vivi

4 maj 2013 17:29

Det blir självklart en helt fantastisk dag!

Kicki

6 maj 2013 21:42

det blev det :)

 
Ingen bild

Jocke

5 maj 2013 19:45

Köttbullen är en smart liten tjej.

Kicki

6 maj 2013 21:42

kul att "se" dig jocke!!! jadå, hon är smart när hon vill hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards