Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

härlig dag

Av Kicki - 25 mars 2013 17:42

 I förmiddags när jag gick ut till bilen höll jag på att få en helikopter i huvudet....

 

Nåja, det kändes nästan som det iallafall. Ambulansopetern damp ner mellan husen vid min parkering. Man blir faktiskt imponerad över hur duktiga de är på att ta sig ner på trånga platser!  Samtidigt som det alltid känns lite obehagligt, man vet ju att någon mår väldigt dåligt när de kommer....  Här i hålan har vi väldigt täta besök av just ambulanshelikoptern, jag antar att det är vårt läge, det är långt till de stora sjukhusen...

Nog om det.

Jag for självklart ut till stallet i det fantastiska vädret för att tillbringa obestämd tid av min lediga dag där!

Satsade på att ta mig runt vår trevliga runda "vägen-gamlagrustaget" med Tinkybullen.

 

Och se!  säkert ett par hundra meter av vår väg är nu helt isfri!!!   

Det var okej resten av vägen oxå, ett par platser var rätt hala och resten kunde man navigera någorlunda säkert på remsor. Skogen är tack o lov snöig och fin ännu. Skön galopp genom grustaget hem, Tinky var pigg, lydig o glad utan spratteluppvisningar   

 

Nu längtar vi ngt vansinnigt efter att stockarna i grustaget tittar fram ur snön och vi kan börja hoppa lite igen....  hoppning på ridbanan vågar jag inte riktigt längta efter ännu...där mäter snön 60 cm fortfarande. Marika försökte ploga igår men tog sig inte fram med traktorn ens....

Ridskolebarnen som inledde terminen med teorilektioner förra veckan, ska få rida nere i hagen istället så länge underlaget medger.


Härhemma roade jag mig med tvättstugan och att dammsuga på eftermiddagen och nu luktar det kyckling från ugnen!  

*nöjd med dagen*

..och över den allmänna nöjda känslan så ligger en sån där liten rosa känsla och puffar.. känslan som nästan blir starkare för var dag, att Tinky o jag hör ihop... samspelet ökar hela tiden, både i ridningen och på marken. När jag sitter upp på honom så får jag en sån där stark "kompiskänsla" eller "vi-känsla" och på marken blir han faktiskt mer o mer lik Gubbe. För ett år sedan så var en dörr- eller grindpassering ett halvt företag... som att baxa runt på en förväxt betongsugga för att uttrycka sig snällt. Nu är han (nästan) lika smidig som gubbe...    

 


hej så länge /K

 
 
Kim

Kim

26 mars 2013 23:59

Härligt att läsa om dej och Tinky!
Tänk va bra livet kan bli.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2013 08:45

tack :)

 
Helen

Helen

27 mars 2013 22:56

det var tydligen ett blodigt knivslagsmål på Bergsvägen om nu ryktet är sant :-)

Jag blir glad när jag läser om dig och Tinky <3 Kärlek, kärlek och ännu mer kärlek <3

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

27 mars 2013 23:17

tja, helikopterpersonalen gick upp i gamla banan , alltså vibyvägen, men det förvånar mig inte detmisnta om det vore så :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards