Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Nytt hos Hööks

Av Kicki - 24 januari 2013 20:03

Idag landade vårens Höökskatalog på hallmattan. Jag har faktiskt inte hunnit bläddra så noga i den men jag kikade lite på nätet på somliga nyheter...

Det är egentligen bara en enda grej som jag faktiskt blev omdelebums förälskad i... de här shortchapsen:

 

Tycker dock att det är väldigt synd att de blaffat på med den där loggan i vitt.... men vad 17... jag har narvsvärta att färga över med   

Nåja...den dagen den sorgen, just nu har jag inte ett öre över att shoppa för.



En sak som retade mig var att de nu äntligen fått in neopreneskydd i klar/royalblått..

 

Helt rätt färg men helt fel modell     Den här modellen fungerar inte om man använder den typ av boots som jag gör....


Inga speciella schabrak hittade jag....

Detta var rätt okej i blått:

   Men faktiskt ännu snyggare i svart och lila! :  

Detta hade varit rätt klockrent om det istället för lila varit royalblått!! *suck*



En annan besvikelse är att säsongens ridgympis är brun...*muttra*

 Nog om det.


I förmiddags kom mamma o pappa o hjälpte mig att starta bilen som, precis som jag, surar och svär över kylan...

med hjälp hoppar den dock lätt igång, så jag kom iväg till stallet för att mata o pussa litet. Under tiden så köpte pappa en ursmidig liten batteriladdare (med lite extra finess...han kan inte låta bli att köpa annat) som jag skall få ha över vintern. Jag var och hämtade den senare hemma hos dem och nu sitter den i bilen och gullar med batteriet över natten.

Tack och lov så säger vädernissarna att det är varmare väder på gång i några dagar iallafall!!


Katten har stil...

 

En ritkigt livsnjutare är hon allt!

   

Det blir lite lätt bökigt när hon kommer o ska knöa ner sig i famnen när jag sitter/ligger med datorn...


hej så länge/K    

 
 
Stina

Stina

24 januari 2013 21:22

Chapsen ser riktigt fina ut och så ser jag att dom fått in Magic Brush i svart och grått. Det måste jag ju bara ha =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

24 januari 2013 21:23

jag hör fortfarande till skaran som aldrig ens testat magic brush...;)

 
Stina

Stina

25 januari 2013 14:00

Men Kicki då, inte ens testat ! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

25 januari 2013 14:03

nä..faktiskt inte ...tycker de är obehagliga att hålla i...

 
Viveca

Viveca

31 januari 2013 00:30

Snäll pappa du har. Hoppas att bilen sköter sig nu.

Håller med dig om shortchapsen. Har svårt för en massa emblem överhuvudtaget dock. Men annars var de snygga.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

31 januari 2013 09:08

:)

 
Kim

Kim

15 februari 2013 16:01

Håller med om chapsen.
Jag tillhör den skaran som hellre har bruna ridskor än svarta, smaken är som baken...rosa ;)

Hoppas bilen uppskattar sitt nya nattliga sällskap och börjar sköta sej!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

15 februari 2013 23:42

ja nu har det varit mildväder så nu sköter den sig fint... runt tio minus är inga probs som det verkar.... är när det kryper ner mot 15 om nätterna som den kapsejsar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards