Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Sorglig figur

Av Kicki - 6 januari 2013 13:37

Livet är tufft just nu... känner mig som ett glädjelöst vandrande spöke... Ingenting är roligt, jag är bara trött, ledsen och sorglig. Som om väder,årstid,mörker,is, ekonomisk svacka, dunderförkylning och annat inte räcker.....


Älskade kisse blev sjuk under julhelgen och dog nyårsaftons morgon trots räddningsförsök, bla med dropp flera ggr om dagen på köksbordet...

       

Hon fattas mig så det gör ont i hela kroppen...tårarna forsar när jag skriver detta....

Så orättvist. hon blev bara 5år.

Härhemma är så ofattbart dött, ensamt och trist utan henne.

Förut såg jag alltid fram emot att komma hem och krama henne när jag varit borta ens för en liten stund.... nu undrar jag mest vad jag ska hem och göra....

Ingen som blir glad när man kommer hem eller undrar vad man stökar med i köket...ingen spinnande värme på magen när man ligger i soffan...platsen brevid kudden i sängen om natten är kall och tom....

..och tårarna rinner....



Har fått erbjudande att ta hand om en liten Birmahona på 8år som är mobbad av de andra katterna där hon nu bor... Det är en väninna till min syster som är uppfödare av Birma som desperat letar ett nytt tryggt hem till sin ögonsten....

  Jag längtar efter en ny vän.... men är så kluven... Sorgen efter Missan är så enorm och det känns som att jag aldrig vill ha nån annan katt - fast jag vill.... 

Känner mig på något sätt svekfull mot Missan vid tanken på att "ersätta" henne med en annan katt.... fast jag vet att det inte är så, det funkar inte så...

Det finaste jag väl kan göra för att hedra henne är väl att ta emot en ny behövande liten kisse att ge kärlek....  fast det är svårt.



I stallet går det väl sin gång....ute är det isigt och bedrövligt men har börjat rida igång litet smått...det har inte blivit mkt av den varan under decembers oväder och all snö...

 

I hagarna ser det allt litet lustigt ut... stigarna som hästarna trampade upp i snön då vi fick "hur mycket som helst" är nu hårdtrampade, nerbajsade upphöjda spångar. Snön runt dem har töat och sjunkit ihop.... men hästarna fortsätter att följa dem.


Gubbe var måttligt road då vi tog en liten promenad i snöre idag...

 

Det är verkligen det allra tristaste han vet....

*

   

Men när man stannar och samtalar litet är han lika glad som vanligt... Sötnöt.

*

*

Tinky är glad över att få bli riden igen och har stundtals svårt för, för att inte säga omöjligt, att hålla sig i skinnet och bjuder på en hel del sprattel.

 


Dessa älskade djur....

/K

 
 
Viveca

Viveca

6 januari 2013 23:00

Usch vad sorgligt och tomt. Jag förstår hur du tänker, men jag tror att det kan bli jättebra med en ny liten vän att ta hand om. Många kramar till dig!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

6 januari 2013 23:05

jag hoppas det... kram

 
Helen

Helen

7 januari 2013 18:52

Dessa underbara djur som förgyller vår tillvaro och omger den med kärlek, baksidan med våra underbara djur är dom lämnar så stora hål i våra hjärtan när dom inte längre finns bland oss *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

7 januari 2013 18:53

så är det. En stor ond krater...

 
Kim

Kim

8 januari 2013 20:31

Sorgligt!!

Så som du vet går det aldrig att ersätta någon...

Men du kan öppna din dörr för någon i nöd, du behöver inte kunna älska den nu, att ge den ett tryggt hem är en vacker start...

När ditt hjärta kan så kommer det att ha massor av kärlek att ge igen, du är fin Kicki <3

KRAM

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

8 januari 2013 20:35

tack för de fina orden. kram

 
ubitt

ubitt

9 januari 2013 18:48

Jag kan förstå hur tomt det känns efter kisse och känna igen den sorg du går igenom.. det är så tufft och gör så ont.. men självklart ska du ha en ny missekatt, ibland är det bäst att agera direkt men ibland måste man låta det gå en tid för att låta hjärtesorgen läka litet.. du känner ju själv vad som är bäst. Men nog är det välgörande att ha en liten fyrbening hemmavid som gläds när man kommer hem!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

9 januari 2013 21:51

En ny kisse kommer det definitivt att bli, det är alltför trist och ensamt här hemma utan en... kram

 
Stina

Stina

13 januari 2013 19:30

Men usch vad sorgligt =(
Stor kram från mig !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

13 januari 2013 21:45

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards