Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Tjihooooo

Av Kicki - 26 november 2012 16:52

 

Idag styrde jag, Marika och Vivi kosan mot....

 

Börjes nyöppnade butik i Bro!!  De öppnade i lördags men vi hade bestämt oss för att vi inte hade lust att trängas. Det var för väl det för Malle berättade att hon fått stå i kö 2,5 timme för att betala..... Det slapp vi! Idag var det lugnt och skönt och vi kunde gå och vrida o vända på allt utan att trängas det minsta!

Jag shoppade (icke helt oväntat gissar jag?) loss på ett täcke till Gubbe och ett till Bettan....

 Det här täcket hade jag spanat in till Gubbe. Det är ur samma linje som mina älskade helhalstäcken, Tyfon,  har 1200 denier i tyget och 100gram foder. Priset 649kr tycker jag absolut är prisvärt för den slitstyrkan! Gubbes nuvarande 100-grammare i 600 denier börjar ha sett sina bästa dagar... Inte ens jag kan laga hur mycket som helst innan jag ledsnar.


Bettan fick ett 200 grams minitäcke i mörkblått.

Lite annat blev det förståss oxå.... reflexer, lädersprej (vet inte om det är bra, har aldrig testat..) pälsglans (till Tinkys trasselman o svans) en kam (till hovskägget   ) och ett billigt träns (cob) som jag ska ha till Gubbes hackamore. Egentligen behövde jag bara själva nackstycket då jag redan har ett blått strasspannband som jag tänkt till det. Men pannbandet som hörde till tränset var faktiskt riktigt fint ändå så det ska jag förlänga till full storlek.


Mamma hade gett mig i uppdrag att införskaffa, eller åtminstone titta på och se om de var ngt att ha, ett par "oljerockschaps". De var jättebra i modellen så ett par sådana fick följa med oxå. Dem ska jag få i julklapp av henne!


När vi shoppat färdigt gick vi en trappa upp och åt lunch.

 

För moi blev det en Hammarbypizza till Vivis stora förtjusning!


Lyckad trevlig dag! Jag får helt enkelt bortse ifrån att reflexridtäcket jag ville ha var slutsålt i alla storlekar utom ponny   


Apropå täcken...här är Älskade Gubbe i sitt helhals regntäcke som jag köpte i somras!

 

Jag fick ju modda det litet, korta av halsen o sätta i ett extra spänne samt korta av bukgjordarna men nu sitter det finemang!


..och så slutligen ett par bilder på snälle Qasper...

 

Varför göra det enkelt för sig och dricka ur hink på rätt sida? Nej Charad och Qasper gjorde en "korsdrickning"...

*

*

Här tömkör/tömlongerar Marika på ridbanan.

    


Hej svejs! /K 

 
 
Helen

Helen

26 november 2012 21:24

Jag är inte ett dugg avis på att ni varit på Börjes ;-) Tröstar mig med att jag får shoppa på mässan i helgen istället :-)
Restaurangen har jag testat några gånger men docj aldrig Hammarbypizzan, får väl göra det nästa gång :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

26 november 2012 22:10

restaurangen var väl en liten historia för sig.... en vild mix av nationaliteter på personalen och menyn och tja.... de verkade rätt förvirrade! Ny regi kanske? men mätt blev man :)

 
Helen

Helen

27 november 2012 18:58

Jag tror dom bytt ägare typ varje gång jag varit där de senaste åren, sist var det en salig blandning av pizzeria, thai & husmanskost :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

27 november 2012 19:33

ja nu var det pizza, kebab, persiskt, wok och lite ala carte.... det var menytavlor mest överallt haha

 
Stina

Stina

27 november 2012 21:00

Jag vill oxå ha ett Börjes nära mig *fuuuuuusk* !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

27 november 2012 21:14

hihi ja det är toppen!

 
ubitt

ubitt

1 december 2012 16:03

Men Kicki!!!!!!!!!! Jag var ett täckesfreak när jag hade hästar, men du är banne mig snäppet värre!!!!!!!!!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

1 december 2012 22:28

Troligen ;) Fast Bettan behövde ett vintretäcke eftersom hin numera klipps höst o vår pga värmeutslagen, och gubbe har slitit ut ett och behövde ett ersättnings :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards