Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

den gordiska knuten...

Av Kicki - 9 november 2012 23:44

Är det inte märkligt hur man är.... för ett par timmar sedan när jag kom hem från jobbet tänkte jag "strax går jag och lägger mig".... men så var jag litet hungrig och dessutom började en film, som jag visserligen sett förr men som jag nog ville se igen.... så det blev en kvällsmacka och film.  Tänkte..."så fort filmen är slut ska jag i säng".... och... ja filmen är slut och här sitter jag och har ingen lust alls för sängen... 

Inte ett dugg ovanligt scenario för mig.

Varje morgon förbannar jag mig själv över att jag inte kan gå i säng i tid... tänker " ikväll SKA jag faaaen komma ihåg hur jobbigt det är varje morgon och GÅ OCH LÄGGA MIG I TID!!!!"

När kvällen kommer...."Äh strunt samma...jag är trött ändå på morgonen.."  eller "äääh...vad gör det om jag njuter och är uppe länge EN kväll till, det är ju ändå fredag" (eller lördag..eller tisdag...eller söndag...)


Alltså, jag är som aldrig nöjd och både kvällar och morgnar innebär nåt slags tyst vild inre diskussion med mig själv...


*suck*

tack och lov ändå att jag nu har ett jobb som innebär att  jag kan få ihop delarna av mitt liv ändå, trots den eviga inre konflikten och taskiga nattvanor...   


.....kan ändå inte låta bli att önska att jag klarade mig på typ 4 timmars sömn eller ngt. Tänk vad mkt man skulle hinna med!


Natti/K

 
 
Helen

Helen

10 november 2012 08:37

Att klara sig på fyra timmars sömn vore perfekt, jag får oftast ihop fem timmar med lite tur kan det ibland bli sex vilket blir lite jobbigt mot slutet av veckan... Jag är hemsk när det gäller att komma i säng "Ska bara...." och vips är det nästintill midnatt och klockan är ställd på kvart över fem :-(

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

10 november 2012 08:50

det skulle jag aldrig klara... huvva

 
Ingen bild

Ann

10 november 2012 20:38

Själv vill jag ha fler timmar på dygnet :)
Då hade du fått dina sovtimmar ändå!

Kram

Kicki

10 november 2012 21:31

oh ja det vore inte fel!

 
Kim

Kim

11 november 2012 21:31

Känner igen mej väldigt väl...
Det kan hjälpa att dricka något varmt, det brukar man bli sömnig av.
Men själv är jag ofta för lat för att fixa till nåt...hopplös som en groda utan ben ;)

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

11 november 2012 21:37

iuuuu...nej då blir jag bara svettig :/ har svårt att dricka varmt på kvällen sådär...

 
Stina

Stina

13 november 2012 17:28

Själv är jag gräsligt kvällstrött och det är sällan jag är uppe längre än 22, det GÅÅÅÅR inte =)
Fast då stiger jag upp 5 - halv 6 varje morgon oxå iofs ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

13 november 2012 21:47

ja så var det ju för mig med några år när jag började jobba kl 05... gick upp 04.15 då var man inte uppe sent inte... men det var nog så svårt att somna titt som tätt.

 
Helen

Helen

14 november 2012 22:03

Jag surfade in här hos dig tidigare ikväll bara för att kolla om du skrivit nåt nytt kul, Linn stod brevid och utbrast - Wow kolla jag och Bettan är med på Kickis blogg. Gud vad vi är coola !
Ingen blygsel där inte *fniss*
Kram Helen

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

14 november 2012 22:05

hihi klart de ska vara med =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards