Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Tävlingsdebut

Av Kicki - 3 november 2012 09:07

 Igår så gjorde då Tinky o jag debut i hoppning på ridskolans traditionsenliga halloweentävling! Vi startade i en laghoppning där jag valt att rida på 50cm, våra lagkamrater var Marika/Storm(60cm), Karin/ Belize(40cm) och Ullis/Fidelin 30cm). Tyvärr var uppslutningen av "kamerafolk" rätt dålig så jag är jätteglad att Alpackaprinsarnas matte U-B kom förbi en sväng och förevigade oss när vi red grundomgången!

     

Tack U-B för bilderna!


Vi red även en CR på 60 cm och Tinkybullen var så duktig i båda vändorna! Ute när jag värmde honom var han segsegseg och vid inridning på banan var han som djupfryst kola.... men när jag väl fattat galopp inne på banan så taggade han faktiskt och bjöd tom på lite bensprattel och ett par bockar!  Till omhoppningen så hade han ledsnat litet ( va? ne? Har jag inte gjort mitt idag? humf! Banan IGEN? njaaaa... ) så då gick det litet trögare och vi fick faktiskt en vägran. En mjuk fin lurig liten sidosmitning på hinder 9.... men jag tar på mig den   . Den var helt säkert mitt eget fel och knappt att jag bryr mig om att den kom faktiskt! Han var ju så himla duktig ändå!!! Bästa Bullen!  Laget slutade på en finfin 5plats och alla var vi så nöjda!! Vi Syninge Seniorer trodde faktiskt inte att vi skulle ha nån chans alls mot alla ungdomar på ärtiga ponnyer!  Marika red ju sitt 23åriga fullblod Storm som inte hoppat många pinnar på banan alls senaste åren, Ullis som inte ens gillar att hoppa red nervöst dotterns nya häst Fidelin och Karin (Marikas syster) red mamma Vivis blott 4åriga Belize som bara hoppat under ryttare på bana ett par gånger förut! Så nog är vi mäkta stolta över vår insats!

 

Gubbe och jag knep en trevlig 2:a placering i dagens inledande klass, Precisionsridning/precisionstömkörning!  Jag kom på i onsdagskväll att vi ju kunde vara med där och leka så vi hade ju inte hunnit öva ett dugg egentligen. I torsdags ställde jag upp ett par koner på ridbanan så att han åtminstone skulle ha sett ett par sådana innan det var dags för grendebut   ... den övningen gick väl sådär..... han tyckte det var skitskumt och visste inte vilket ben han skulle sätta ner i vilken ordning och tänkte nästan springa ifrån alltihop stundtals   .

När det var dags för tävling höll han sig dock i skinnet, även om konerna och nummerskyltarna var rätt läskiga. Vi var litet för snabba mot idealtiden men felfria!

Duktig bästa Gubbskrutt!   

(det kan komma en bild från Julia av den ritten senare)


Toppenrolig dag och superduktiga mina ponnysar!!

Våra egna tävlingar är så himla mysiga! Aldrig några sura miner eller oschyssta utspel, alla hejjar på varandra och gläds åt de personliga insatserna, små som stora! Det är synd att tiden inte räcker till för fler såna tillställningar över året!


Tjao/K

 
 
Kim

Kim

3 november 2012 16:16

Vilket mysigt stall du är i!!
Och du och dina ponnysar är så duktiga!
Jag kommer ihåg när du tog tveksamma skutt över trädstammar i skogen, och nu tävling!
Kram på er :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

3 november 2012 21:51

jaaaa..fast det var ju på gubbe som inte kunnat hoppa! Själv har jag inte varit tveksam egentligen, jag gilalr att hoppa men det var väldans massa år sen förståss =) tack o kram tillbaks!

 
Helen

Helen

3 november 2012 22:57

Vad duktiga ni är allihopa, stort grattis till alla härliga prestationer *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

3 november 2012 22:58

tack tack =) kram

 
Stina

Stina

4 november 2012 19:13

Vilket par ni är du och Tinky - tänk vad långt ni kommit på den här korta tiden !!!
Så himla kul att se bilderna, han hoppar ju riktigt fint =)

Stort grattis !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

4 november 2012 21:45

Tack =) Ja nog är Tinky lite av en framgångssaga?! Fy fan att tänka på att han kunde varit korv nu....

 
Viveca

Viveca

7 november 2012 00:07

Åh vad roligt! Grattis till placeringen. Himla kul att följa dina och Tinkys framsteg. Vill också ha en sån trevlig ridskola i närheten. Hade varit kul med ett studiebesök. Det hade överhuvudtaget varit skoj att träffa alla bloggvänner på riktigt och se hur ni har det. Men svårt att komma ifrån hemma.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

7 november 2012 09:40

tack tack =) ja visst hade det varit roligt, men vi är ju minst sagt utspridda ;)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

18 november 2012 15:30

Lämnar ett spår efter mig så du vet att jag fortfarande har koll på vad ni gör =))
Och ett jätte grattis till framgångarna, det trodde du säkert inte när du fick hem honom!
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

18 november 2012 15:32

oh vad trevligt att se dig =) tack tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards