Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Märkligt

Av Kicki - 29 oktober 2012 09:57

Igårkväll var jag fruktansvärt trött och hade litet ont i halsen. Jag kröp ner i sängen vid åttatiden och kollade på film en stund, tror jag somnade vid nio.

Vaknade strax efter tolv av att jag hade fruktansvärt ont i halsen och näsan, var helt igentäppt och slemmig, huvudet surrade som en bikupa, det gjorde ont i ögonen och jag tror jag hade feber. Gång på gång gick andningen som i baklås och trots att jag var så trött kunde jag inte somna om. Vred mig genom natten.... vid fyratiden ringde jag till jobbet och sjukade mig, gissar att det meddelandet var ganska osammanhängande. Mellan fem och sju så slumrade jag in en stund. Ringde jobbet igen vid sju och fick prata direkt med enhetsledare Ninnie.

Hon hade som tur var uppfattat att det var jag och hörde ju att jag var rätt uschlig, hälsade att jag skulle krya på mig förståss och att jag skulle höra av mig om jag inte var reda att jobba på torsdagkväll.

Nu hade den värsta svedan "bakom näsan" släppt ändå, men inte en chans att jag orkade gå och jobba. Och för alldel...man kan ju inte gå ut till de gamla och vara sjuklig....


Nu är jag förståss sanslöst trött och jag har huvudvärk, men av resten finns inte mkt kvar!?  Jag är inte snorig och jag har inte nåt särskilt ont i halsen, lite susig i skallen bara, sådär man kan bli vid lätt förkylning.

Så vad 17 handlar det om??  Expressinfluensa?? Ngn som varit med om ngt liknande?

 

Ska såklart ta det lugnt idag, men jag ska försöka passa på och börja laga täcken... har fått hem en hel hög att laga av en bekant... men får se hur mkt jag orkar.

På eftermiddagen har jag tvättstugan bokad oxå så det måste fixas. Tyvärr upptäckte jag att vi inte har ngt vatten när jag kom upp... vet inte vad de sysslar med, har inte fått ngt meddelande om att de skulle stänga av. Hoppas att det kommer igång till det är dags att tvätta bara...


Gäsp /K

 

 
 
Helen

Helen

29 oktober 2012 10:50

Ta det nu riktigt lung och krya på dig / kram

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

29 oktober 2012 11:59

ja jag ska försöka med det... ska pyssla lite iaf. just nu känns det som att det jag mest behöver är sova...

 
Stina

Stina

29 oktober 2012 19:13

Krya på dig !

Expressflunsa var en ny variant ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

29 oktober 2012 19:17

tack tack! ja jag vete 17 vad det var för ngt... får se var det slutar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards