Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Tisdag

Av Kicki - 23 oktober 2012 16:31

Jo i söndags hade vi lite banhoppningsövningar igen och det var lika jobbigt som första gången   

Mot slutet så går det lättare iaf.

Jag tjoade och hejade på honom och då tänder han ju till LIIITE iallafall, men det låter ju som ....ja jag vet inte vad    Jag kommer nog att locka till glada skratt och fniss när det är dags för tävling....men dte bjuder jag på!!

*

*


foton: Ebba Nilsson

 

Vi kommer nog att hoppa 50 eller 60 cm på tävlingen, det känns lagom när det handlar om en hel bana...

*

*


Här hoppar vi 75cm.

 

Enstaka "höga" hinder går ju bra, men en hel bana...? Jag är tveksam... men nästa söndag så ska jag banne mig prova en hel bana på 70 iallafall för att se hur det känns!

Hur som helst så är han ärlig på det viset att han tenderar aldrig till att stanna eller titta på ngt, det verkar som han skiter fullständigt i hur hindret ser ut!  Däremot kan det bli stopp EFTER hindret när jag är så trött att jag knappt orkar andas....


Jag ska få några fler bilder men fotografen ligger sjuk för tillfället så vi får se när det blir...

*

*


Idag hängde jag med Marika till Mälarkliniken med Sesam. Trevligt med en liten åktur! Rätt trevligt var oxå att veterinären var rätt säker på att hans hältor har muskulära orsaker! Röntgenplåtarna visar inga konstigheter alls! Nu fick han "tuppkam" i blodet samt en kur antiinflammatoriskt i 14 dagar och ska under tiden sättas igång med ordentlig skrittgymnastik och massage! En mkt trevlig veterinär med sunda tankesätt. Tidigare vi varit in med honom så har han fått kortison i lederna och med det ansågs det vara bra....

  Arkivbild tagen av Anna-Klara Hallingström

*

*


Under tiden vi var på kliniken så har även min bil varit "intagen" för däckbyte och lite vinterfiff samt koll av batteriet. Känns bra att ha allt iordning i tid... ett tag kändes det som att det var i lite VÄL god tid men nu ska det visst bli kallare säger de... *urk*

Min tanke var att jag skulle hämta den och åka till stallet så fort den var klar men jag råkade slumra till en stund här på soffan...*tröttmössa*

Nu känner jag mig alldeles för hurven för att ta mig ut och hämta den vid verkstaden så pållarna får klara sig utan mig till imorgon.

Det känns litet kymigt ändå då jag inte heller var där igår eftersom jag jobbade heldag. Men det känns som att saker och ting kommer att lägga sig till rätta om en tid, när jag vant mig vid att jobba igen och inte bara gå efter min egen klocka....

Tjao/K

 
 
Helen

Helen

23 oktober 2012 21:43

Det tar ju ett tag att komma in i nya gängor och få allt på plats men det kommer så småning om *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

23 oktober 2012 21:44

ja det gör ju det =) just nu är jag trött på både tvären o längden som det känns =/ men mkt av det är nog lite "information-overload" oxå.... hehe

 
ylle

ylle

25 oktober 2012 08:56

Klart att du är trött med nya jobbet och allt... även hösten gör ju sitt...
Att hoppa 75 cm i sån fin stil är ju inte fy skam det!!!!!!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

25 oktober 2012 18:32

ja det tar välan ett tag innan man kommer tillbaks till det här med att "splittra fritiden" med att arbeta igen ;P

tack för berömmet =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards