Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

MEGAbildbomb!!

Av Kicki - 11 oktober 2012 16:03

   NU ska jag allt samla mig litet o skriva lite! Jag vet inte ritkigt i vilken ände jag ska börja...så det får bli som det blir!


Börjar iaf med att berätta att nu har jag klarat av de tre dagarnas introduktion på nya jobbet! Jag vet inte riktigt vad jag ska använda för ord att beskriva vad jag tycker och känner... för det är ju en helt ny värld för mig! Men nog tycker jag att det har gått bra iallafall, och jag känner absolut inte att det INTE skulle vara ngt för mig. Nejdå, jag tror att det kommer fungera bra. Visst är man litet tafatt vad gäller av/påklädning och sådant... men det ger sig småningom, liksom allt annat som kanske känns litet främmande.

Imorgon skall jag träffa sköterskan som ska se till att jag blir godkänd för medicindelegering oxå, sen ska jag börja gå själv i nästa vecka!


Det var det!


I förra veckan hade jag besök av min syster och hennes yngsta dotter Ann-Louise. De kom på torsdagmorgon och så gick vi och mamma på Rimbo marknad.

Mamma, Syrran och A-L  

*

*

A-L fick åka Pariserhjul

 


På kvällen gick vi och åt middag på vår lokala kines och hade det allmänt trevligt.

Fredagen tillbringade vi i stallet till A-L´s stora lycka. Fotona nedan har min syster Lotta tagit.

 

"Lycka kan absolut vara att få hålla i ett grimskaft med en stor brun ponny i andra änden" 

*

A-L fick leda in Sylvana i stallet åt Marika.

 

(jag tycker bilden är så härlig... Marika och A-L samspråkar)

*

 

Hjälper mig borsta Tinky

*

   

*

 

Vi åkte en tur efter Tinky i det härliga vädret.

*

 

*

*

 

Vi åt varmkorv med bröd till lunch, vagnen var en utmärkt matplats.

*

Sedan var det förståss dags att göra iordning Bettan för en ridtur!

*

 

   

*

 

Efter ridturen ska man kolla hovarna, A-L lyssnar noga när jag instruerar.

*

 

Kan nästan själv!

*

 

Med lite styrhjälp gick det finemang!

*

 

*bussig poni får gå ut i hagen igen

*

 

 

*LOVE LOVE LOVE*

*

 

Gubbe gick snällt ut till hagen med A-L på ryggen.

 

*

 

A-L hittade massor att pyssla med, hänga upp grimmor bla.... Vi höll knappt att få henne med oss hem!

*

*

Syrran hade just köpt sig en ny kamera så hon passade på och leka lite med den här hemma oxå, fotade kisse!! Bilder på henne har jag inte några särskilt bra sen tidigare så det tog jag mkt tacksamt emot!

         

*

*

*

Idag lät jag Tinky träffa klippmaskinen. Som jag misstänkt innan så tyckte han att det var rätt ruggigt. Jag fick öva en lång stund med maskinen vid sidan innan han tyckte det var såpass ok att jag kunde börja klippa. Men trots att han stundtals höll på att krypa ur skinnet så syntes det att han ändå litade på mig, att jag inte ville honom illa   

Jag nöjde mig med att klippa en "hakklapp", det blev kanske litet ojämt men vad gör det om hundra år. Det räckte liksom så, när jag var klar stod han och darrade, men han VAR KVAR hos mig med bibehållet förtroende sas, så jag ville inte hålla på mer.

   


Nehej, nu är det slut i skallen.... och ni orkar knappast varken läsa eller titta mer  


Tjao /K




 
 
Viveca

Viveca

11 oktober 2012 23:17

Välkommen till branschen:-) Det kommer säkert gå finemang både med delegering och annat. Härliga bilder på systerdottern. Hon ser ut att stortrivas med hästsällskap. Lille Tinky och stora rakapparaten;-) Bra jobbat. Han kommer säkert vänja sig så småningom. Duktigt att stå still när han var så rädd.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

12 oktober 2012 08:41

Tack tack =)

 
Ingen bild

ylle

12 oktober 2012 08:51

Härligt med nya jobbet, du kommer att klara det galant, det är jag säker på!

Systerdottern verkar trivas som fisken i vattnet där i stallet. Så gulliga bilder! Å Tinky, att han klarade klippning vid första försöket, vilket BRA betyg till er relation!!!

Kicki

12 oktober 2012 10:32

Ja det blir nog bra med det =)
Tinky var riktigt duktig! Kändes bra att han litar så bra på mig, trots att han faktiskt var så skraj =)

 
Kim

Kim

12 oktober 2012 15:27

Oj det var en massa smått och gott :)

Det känns alltid osäkert på ett nytt jobb, men snart är du inne i det.
Hoppas du får ett gäng intressanta människor att ta hand om.
Jag jobbade en gång med detta och tyckte det var toppen för det mesta.
Sen finns det ju nästan alltid någon surkart som det är tråkigt att ta hand om, men de har säkert haft ett tråkigt liv... så det går det med.

Fina bilder, gullig syster dotter, fina pållar och så avis på vagns-turerna :)

Så fint av Tinky att stå skakande kvar <3

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

12 oktober 2012 15:42

Ja man får försöka ta igen det man missat att raportera när man legat på latsidan ;)

 
Ingen bild

Vivi

12 oktober 2012 18:47

Synd att lilla gulliga A-L inte bor närmare. Hon verkar vara riktigt intresserad. Vad kul att ni tog en körtur! Det gillar Vivi o Lasse. Vi hörs!

Kicki

12 oktober 2012 19:57

det gör vi =)

 
Helen

Helen

13 oktober 2012 19:54

Härliga bilder, bilden på Marika o A-L är helt underbar *love it*
Jobbet kommer du att klara galant, det är modigt att ta klivet in i en helt ny värld och givetvis behöver man en liten startsträcka innan allt sitter på plats *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

13 oktober 2012 19:56

Ja den är en favvo hos mig oxå!!
Nya jobbet ja, det vet ju du, det är en helomvändning kan man väl säga =D Tack för stödet och chansen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards