Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Regn regn regn....

Av Kicki - 28 september 2012 19:59

...och mer förbaskat regnande!!

Man tappar som lusten för allt i takt med att regnet öser ner....


Bettan har fått ett nytt regntäcke. Hade tänkt vänta med det tills Börjes öppnar häruppe...men de skjuter ju bara på öppningsdatumet och med senaste tidens regnande och inför det faktum att risken är stor att Börjes bara har det urfula täcket med gitarrer på, så knatade jag in på den lokala hästsportaffären häromdagen. Hittade det här för ganska trevliga 449kr.

 

I vanlig ordning fick jag ta hem och modda det efter provningen.... det var ju alldeles för långt ner på sidorna. Efter en avkapning och flytt av bukgjordarna så sitter det helt perfekt...och eftersom det var en hel del av det rosa som rykte så blev det dessutom riktigt snyggt!  ....och kors, det var faktiskt från Treadstone upptäckte jag när jag satte saxen i det     Märkeskoll? Jag??


Hittade två glömde bilder i mobilen nyss...

 

Bettan och Linn rider sitt dressyrprogram på KM förra lördagen.

*

*

*

och tillsist,  en bild jag inte kunde låta bli och ta när vi passerade den här luckan i en vägg på stan i söndags...

 


Vipp/K

 
 
Jossan

Jossan

28 september 2012 23:53

Ja, skitväder.. :( Hoppas att det tar slut på änglainkontinensen snart, för vi vill bygga ligghall.. Och vi kommer inte ner med maskiner i leran som är nu.

Vilket sött ekipage ni har i ert stall ;)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kicki

29 september 2012 08:35

hahaha änglainkontinens... det var en snäll och vän omskrivning!

 
Stina

Stina

29 september 2012 06:52

Lilla Bettan ser ut som hon har långklänning på sig =)
Tur hon har en matte som är begåvad vad gäller sax och symaskin =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

29 september 2012 08:36

ja....visserligen HAR hon ju litet korta ben... men jag förstår ändå inte hur tillverkarna tänker....

 
Mia

Mia

29 september 2012 09:17

Åhh då fick hon ett likadant täcke som Kotten fick förra gången det regnade i sträck!! Fast jag tror dig när du säger att ditt blev snyggare utan det rosa. Jag fattar inte varför alla små ponnytäcken måste göras i lila, rosa, babyblått eller med fåniga tryck!!

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

29 september 2012 09:23

Eller hur?? Kolla på hööks sortiment, allt som kallas ponny har mullehästar, äpplen eller annat gullegull på sig.... Visst FINNS det små storlekar även av de "stora" grejorna men då oftast mycket dyrare.... ibland känns det rätt kasst att behöva pröjsa samma peng för ett täcke i strl 155 som i 95 cm... Men här på four legs hade de faktiskt ett lägre pris på det lilla täcket, resten kostade ju 500kr. kors!

 
Viveca

Viveca

30 september 2012 16:57

Håller med om det förbaskade regnandet. Marken är mättad av vatten. Det får inte plats mer nu! Hästarna är geggiga till knäna och Vildas hålväggar frodas just nu....

Sötnos Bettan:) Håller med om passformen på täcken. Vilda är visserligen ganska tjock, men annars har hon fina proportioner. Trots detta ser täcken ut som klänningar på henne(oftast). De kan ju inte tro att alla hästar har samma proportioner som t.ex halvblod, särskilt inte små ponnier. Ja, usch för rosa och gulligull i extremer.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

30 september 2012 17:04

nej det är minst sagt märkligt det där.... råkade ju ut för ett fleecetäcke som gick fasen ner till kotorna på henne för nåt år sen eller så.... mkt märkligt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards