Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Matkoma big time

Av Kicki - 23 september 2012 18:42

 

I samband med att Linn fyller år så firar familjen Ahlgren med middag på Hard Rock Café varje år och Linn får bjuda med sig en gäst. I år var jag den lyckliga utvalda gästen!

Så idag tog Helen, Linn och jag bussen in till Danderyd där vi plockades upp av Linn´s pappa Paul som körde oss in till Sveavägen för en mumsig middag!

foto: Helen Ahlgren

 

Efter Loaded potatoskins, grillade kycklingvingar, santa fe springrolls, olika röror, spareribs, barbeque kyckling, fries, mm samt en ursmarrig glasskreation till efterrätt

så ligger jag nu här i grav matkoma....

Mumsigt och trevligt värre! *burp*


Igår så var det ju tävlingsdax!

Mycket stolt är jag över Linn och Bettan som bara blir tajtare och tajtare!

Hela fem grenar (Dressyr, hoppning 10 och 20cm, riden precision och riden agility) ställde de upp i den här gången och Bettan gick som ett urverk varje gång. Hon tyckte det var döööööööööööööötrist att vänta mellan grenarna men väl inne på banan så gjorde hon precis det Linn bad om!

   

Deras fina samarbete belönades som bäst med vinst i 10cm hoppning och en tredjeplacering i 20cm hoppning!!

 

Mina bilder blev inte alls bra den här gången, de fick som ingen färg, så nedan kommer ett gäng tagna av Helen!

*

*

       Spana in Bettans bakbensaktion ...

*

           

*

Det enda som gick åt pipan under dagen var dressyrklassen. Bettan gjorde precis vad hon ombads att göra men både Linn och hennes moster Malle, som var sk. vuxen på banan, glömde totalt bort programmet så det blev pannkaka. Så kan det gå!   

Man kan ju inte komma ihåg allt alltid!

Duktiga är de ändå våra tjejor!

/K


 
 
Helen

Helen

23 september 2012 20:01

Våra tjejer var bara hur duktiga som helst och till våren ska nog Linn ha lärt sig dressyrprogrammet utantill :-)
Jag gillar Bettans höga benföring, det gäller ju att inte slå i bommarna *fniss*
Tack för trevligt sällskap vid Linns årliga födelsedagsmiddag... Nu ska jag matkoma vidare framför TVn

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

23 september 2012 20:12

ja, tack för idag och tack för igår!

 
Kim

Kim

24 september 2012 15:15

Förstår matkoman!
Men gott lät det!
Jag brukade äta brunch där med vänner ibland på nån söndag, och efter det så blev det inte mycket gjort resten av den dagen :)

Dessa två tjejer är såååå söta och duktiga!
Gillar!
Blir lika glad varje gång jag ser bilder på de två!
Struntar om jag är tjatig, de är såååå söta :))

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

24 september 2012 15:17

det var första gången för mig på Hard rock cafe. Känns som att det kan man göra om =)

 
Stina

Stina

25 september 2012 13:57

Oh så gott det där lät, förstår den där matkoman ;)

Vilka tjejjer, Bettan och Linn =)))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

25 september 2012 18:36

Ja det var riktigt gott! Det är roligt att få äta så mkt olika grejor!

 
Anna-Klara

Anna-Klara

25 september 2012 21:15

Så gulligt ekipage!

http://www.apollo.blogg.se

Kicki

25 september 2012 21:41

Ja visst är de ursöta!

 
ubitt

ubitt

26 september 2012 09:45

Vilken ÄRA att få följa med dit! Härligt med matkoma!
Så fantastiskt roligt att Linn o Bettan kommer så bra överens! Kul för Bettan att ha fått en ryttarinna!
Självklart får du länka min "bett-till-salu" vidare. Men inte bara shettisar kan ha dessa storlekar, efter de "nya rönen" när betten inte längre ska sticka ut 1 cm på varje sida så visade sig min islänning ha 10 cm, t ex!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

26 september 2012 10:18

nej det är helt riktigt, men eftersom betten var små, och inte några 13,5cm varianter så var ju min tanke att det inom den klubben kunde finnas intresserade. länken är publicerad och jag hoppas du får napp.
det är verkligen skitkul att bettan och linn funkar så bra ihop, det värmer hjärtat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards