Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Är nog inte...

Av Kicki - 18 september 2012 14:15

Vi mina fulla fem än...

Igår sov jag till klockan 13 och mådde allmänt asigt. Kände mig helt kokt i hela huvudet.

Idag mycket bättre, om än inte helt bra, så jag var till stallet och matade o pussade pållar. Tog en fika med Marika och snackade bort ett par timmar.


På hemväg stannade jag på Ica och sprang på Vivi. Snackade en stund med henne oxå, ända tills Lasse kommer och undrar var hon höll hus   

Då hade han fått sms om att de hade paket att hämta i förbutiken.

Och tro det eller ej, men det var paketet från Börjes som gick därifrån igår!!!

Vi har gått ihop o beställt lite grejor, Vivi o Lasse har beställt parsele till morganflickorna, det gjorde de redan i lördags via nätet (lite akut hejsanhoppsan beställning då de hade en enda parsele i rätt storlek kvar på rea) och ringde till dem igår för att komplettera beställningen med bla mina grejor.

Det måste vara århundradets snabbaste leverans därifrån?!


Jag beställde ett lass med krokar till "min" nya selhörna i stallet, ett fleecetäcke till Tinky...

 

...och ett vitt schabrak till Bettan!

Helt fantastiskt att det hann komma redan nu eftersom Rid och Körklubben Shetlands klubbmästerskap hastigt och lustigt blev flyttat från Strömsholm hem till oss på Bygget!  Redan nu på lördag den 22a går det av stapeln, och iom flytten till oss så kommer även Bettan att få vara med!

Som det ser ut nu så ska Linn starta henne i dressyrklass, hoppning och riden precision. Lajbans!

Nu fick vi en del att stå i !


Så var det det där med att vara vid sina sinnens fulla bruk oxå...som jag inledde med...

Igår var jag som sagt helt koko i kolan mest hela dagen.

Gick upp klockan 13 och lade mig igen vid 21 (om hon ens var så mkt). Idag känner jag mig redigare i skallen men trots det så upptäckte jag nu när jag kom hem att den ena frukostmackan låg kvar på köksbordet....

Kände mig minst sagt rätt dum när jag skulle ställa upp ica-kassarna på bordet och stirrar på den där mackan... och fattade ingenting...   


/K - ska ta det lugnt resten av dagen!

 
 
Helen

Helen

18 september 2012 18:24

Jösses, Börje som brukar ta så lång tid på sig *snabba bud* Linnsan o Bettan kommer att vara så fina så på lördag, det är riktigt , riktigt roligt att KM går av stapeln på Syninge så att Bettan ochså får vara med :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

18 september 2012 18:25

jajjamänsan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards