Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Torsdag

Av Kicki - 13 september 2012 20:37

 

Tog en liten körtur i det härliga vädret idag. Marika hade lovat att hjälpa till att spänna för vagnen, Herr Körhäst har ju visat att han kan vara litet otålig så det är säkrast att vara två i början, men beslutade sig för att hänga med på mysturen! Roligt och trevligt, det ärinte så ofta hon har tid för sådant en vanlig arbetsdag   

Herr stor duktig körhäst stod för övrigt riktigt snällt och stilla och väntade på att vi skulle få vagnen på plats och turen gick så fint så.

*

*

*

Ute i slussen visade Spira upp en underlig viloställning...

 

Hon såg ut som om hon brutit hela kroppen   

*

*

*




 

Men hon tyckte tydligen bara att det var en förträfflig sovställning    Knasponny!

*

*

*

*

Ikväll har jag roat mig med att pimpa lite pannband!

 

Det övre är ett som jag köpte för 5kr av samma tjej som Bettans nya sadel. Det var två likadana pannband men det ena hade den lilla blingdekoren gått lite sönder på så den skar jag loss. Pannbandet fick lite ny narvsvärta på sig och jag limmade dit några stenar med superduperlim (vatten, värme och kylatåligt superlim inhandlat på OK-macken). Tyvärr gled en av de blå stenarna lite på sniskan när jag la tyngd på under torktiden men jag tror inte det syns sen. Tänkt till Bettan.


Det undre är till Tinkys vardagskörhuvudlag. Det var bara en enkel läderrem. Limmade på ett härligt blått sammetsband, klarare kornblå irl.

Får se om skapelserna håller för användning, gör de inte det så hittar jag på ngt nytt kul!   


Tjao/K


Ps. Jag blir tokig på bloggplatsens oförmåga att behålla radbrytningarna mellan tex bilder så nu provar jag att lägga stjärnor mellan bilderna för att se om avstånden håller sig som de ska....

 
 
Stina

Stina

13 september 2012 21:40

Så härligt set såg ut att sitta där och titta ut över Tinkys trygga bakdel =)

Vilken sovställning *s* , ser ju verkligen ut att ha brutit vartenda ben i kroppen !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

13 september 2012 21:41

hehe ja det såg minst sagt ...inte så bekvämt ut ...

 
Helen

Helen

13 september 2012 22:15

Tjusgit värre med pannbandspyssel.
Jag ser fram emot att få hänga med dig o Tinky på en tur :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

14 september 2012 07:50

Det ska vi absolut bjuda på =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards