Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Måndag

Av Kicki - 10 september 2012 19:31

Nu är det klart!

V41 börjar jag med introduktion på nya jobbet!   


Jag kan knappt beskriva vilket blytungt ok som lättat från ryggen, jag har äntligen insett på RIKTIGT att jag aldrig mer behöver sätta min fot på tvätten!!

Känns helt underbart!


Dagen idag började då med samtalet med enhetsledaren på nya jobbet, sen for jag till stallet för en riktigt mysig stund med älskade Tinkybullen.

På väg in från hagen stanande vi till i slussen och pratade med Marika en stund. Solen sken och livet kändes allmänt härligt. Där i slussen gick 5 andra hästar och så fort ngn av dem kom "lite för nära" mig så blev Tinky citronsur och grimaserade åt dem att hålla sig på avstånd sen stoppade han huvudet mot min mage och gullade. Tills nån kom för nära igen. Sådär höll han på. Man smälter ju....   

Så länge det inte handlar om utfall mot de andra så är det ganska charmigt att bli "vaktad" på det sättet.


Arkivbild


Sen pysslade o mös vi en lång stund och gav oss sen ut i skogen på en lugn runda. (vaccinerades i fredags)

När jag släppt honom i hagen efteråt så skulle jag fortsätta ut på betet för att hämta in Gubben. Tinky lufsade förståss med bakom mig hela vägen ner genom vinterhagen men sen fortsatte han när vi kommit ut på gröngräset. Stannade jag så stack han huvudet under min arm och ville gosa. Tillslut fick jag faktiskt skjutsa iväg honom lite vänligt och säga åt honom att gå till sin flickvän Sylvana istället   

Jag ville inte ha med honom ända fram till Gubbe så det blev ngt svartsjukedrama....

Gullepålle   


Efter att ha meckat lite staket så for jag upp till Vivi o Lasse med en baksele som jag sytt nya remmar på. Fika förståss och hundkramar i soffan.

Stannade och kollade på när Bella skulle få dra maratonvagnen för första gången!

   

Bella redo! 


Galant gick det förståss, både i skritt och trav!

 


Härlig dag! *tillfreds* /K 

 
 
Helen

Helen

10 september 2012 20:51

Kärlek , kärlek, kärlek... Bäst att hålla gubben o Tinky lite på avstånd så vi inte får något svartsjukedrama i stallet *s*
Välkommen till nya jobbet, vi lär ses

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

10 september 2012 20:55

ibland är det ritkigt skoj när de kivas alla tre om uppmärksamheten....=/
tackar så mkt, det lär vi ju göra! och TACK!

 
Stina

Stina

11 september 2012 08:01

Grattis till nya jobbet !!!!!
Måste kännas underbart =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

11 september 2012 08:14

Det gör det! Verkligen!

 
ubitt

ubitt

12 september 2012 07:10

Ett STORT grattis till jobbet! Vad kul och så skönt det måste kännas för dig!!!! kram

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

12 september 2012 08:04

Tack =)

 
Ingen bild

Vivi

12 september 2012 12:16

Men det är ju fantastiskt! Du slipper verkligen tvätten! Grattis!

Kicki

12 september 2012 15:54

JAG SLIIIIPPERRRRRR TVÄÄÄTTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Kim

Kim

12 september 2012 23:29

Grattis till jobbet!
Hej då tvätten!!!

Åhh så gullig Tinky är!!!
Och sträck stolt på dej, hästar ger inte sån kärlek till vem som helst <3

kram :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

13 september 2012 08:03

tack tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards