Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Tankar i Augusti

Av Kicki - 17 augusti 2012 22:14

Det kändes lagom svalt och behagligt ute när jag gick till bilen för att åka till stallet i förmiddags. Men på bara en liten stund så blev det plötsligt väldans varmt.

Sommaren lever!

Lite svettigt var det allt att rida en sväng på Gubbe....


Snodde åt mig en fika hos Vivi som bjöd på mumsig blåbärspaj, sommarens första för min del.

 

En helt off-topic bild som jag tog hemma hos päronen för nån vecka sedan...jag kunde inte begripa hur den lilla jordgubben kunde ha hamnat där, tills jag upptäckte själva jordgubbsplantan som växte under ormbunksbladet.



Visserligen så brukar jag vara lite sen i svängarna och inte riktigt fatta att det är sommar förrn den nästan är över men i år tycker jag väl nog att jag varit ganska hyfsad på att ha grepp om livet runt mig... men nu insåg jag att jag det allt är lite ut och in på tiden ändå. Först nu i Augusti åt jag sommarens första mjukglass och blåbärspaj.... men redan i Juli plockade jag årets första kantareller... och för bara ngn vecka sedan smakade jag smultron som fortfarande lyste röda längs vägen...

Men det har sin charm, sommaren har varit lite annorlunda såsom vädret varit. Blommor har stått vackra längs vägarna hela sommaren som annars brukar ha blommat över redan före midsommar och kantarellmackor smakar underbart även sommarkvällar!


Höbärgning är även det ngt som förknippas med tiden runt midsommar normalt sett men på Bygget håller vi ännu på och säkrar vinterfodret.

     

Av olika anledningar; försenad leverans av maskiner, vädret, maskinhaverier och annat kom skörden igång rätt sent, men höet ser fantastiskt ut och att värdena inte slår i taket på det ser vi inte som ngn nackdel då större antalet av pållarna hör till de lättföddas skara. Tvärtom mot vad man kanske kan tro så är höet inte alls särskilt grovt och "överväxt" trots den sena bärgningen, nej, det är mjukt,fint och bladigt!

Den sista ängen som nu är kvar att slå tror jag däremot blir lite "fulare" med grova ogräs i.... men vi har redan nu ett överflöd av balar, vi lär klara oss gott och väl. Bara att hålla tummarna för att det ensilar fint och säkert!


Men...mycket annat som tänkts att hinnas med.... det där som inte blivit av för att man blåögt tror att sommaren varar i evighet... hur blir det med det?

Tja...antingen tar man sig i kragen och gör så gott man kan, eller så får det helt enkelt bli av nästa sommar!

 

En kärlek har iallafall slagit ut i full blom under sommaren. En som inte lär svalna till hösten   


/K

 
 
Viveca

Viveca

18 augusti 2012 00:41

Han är allt fin din nya kärlek:-)

Sommaren har gått fort och alltid tror man att den är längre än den är. Så mycket som man vill hinna på sommaren. Men hösten brukar vara toppen med.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

18 augusti 2012 08:58

September kan vara helt underbar!

 
Stina

Stina

18 augusti 2012 20:50

Jag som älskar hösten ser fram emot den och hoppas på en ritkigt fin sådan när nu sommaren blev som den blev =)

Din nya kärlek är verkligen värd att älskas, fina killen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

18 augusti 2012 20:59

Jag tycker det har varit en rätt skön sommar, jag gillar ju inte när det är ritkigt hett och jobbigt =) men.... å andra sidan så är det väl de där perioderna med hetta som gör att man faktiskt ordentligt fattar att det är just sommar!? ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards