Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

hmmm

Av Kicki - 11 augusti 2012 19:44

...nu har det gått några dagar igen och bloggandet har det varit dåligt med...

Har varit lite dålig att fota oxå så det får bli en såndär blandad update med allt i virrvarr som det brukar bli.

Ibland önskar jag att jag hade en såndär parhäst som alltid var med och fotade, för de här dagarna har jag velat ha bilder på somligt... Men är man som jag som oftast kör mitt eget race så är det litet svårt   


*  Tinky o jag smet in bland ridläger barnen på ridbanan häromdagen och hoppade tre hinder på 50 cm medan Marika kikade på. Vi fick MVG på insatsen utifrån våra förutsättningar!  Men jag tror att jag måste jobba på kondisen (eller glömde jag bara att andas?) för när vi hoppat de där tre hindren tre gånger så flåsade jag så jag trodde jag skulle svimma.... Det är MYCKET häst att baxa runt där inne förståss, men vi SKA ställa upp på höstens hopptävling banne mig!

  arkivbild

Idag hade barnen avslutningstävling så det står en fin hoppbana utställd, jag ska allt ta in mullebullen och prova litet högre än 50cm imorgon!


 

*  Igår höll jag på att ramla av Gubbfnatten! Vi hade ridit en runda i alla gångarter och avslutade med att ta vägen över den nyslagna ängen hem. Kunde inte motstå att ta en galopprepa, hade tänkt mig en stillsam sådan men Gubbe skojade till det med att köra nån slags kaninrejsgalopp. Det var ju inte jag direkt beredd på och tappade ena stigbygeln och höll på att bita i gräset innan jag fick stopp på tokerierna...

STOLLE   

  arkivbild


*  Verkat Tinkys hovar har jag oxå gjort. De börjar ta form riktigt fint nu! Inte alls samma hemska separering av lamellränderna längre och trakternas tillväxttakt har lugnat ner sig. Han börjar bli riktigt duktig på att stå med hoven i klykan nu oxå och står på det hela taget mkt mer still. Dutti pålle!


 

*  Nån dag tog jag en sväng med stavarna i skogen och kom hem med ganska precis ett kilo kantareller...

 

Med andra ord blev promenaden inte så rask som jag tänkt mig men man KAN ju inte bara traska förbi guldet! ( såhär års har jag ALLTID en plastkasse i fickan med mig när jag går i skogen till fots)


*  Jag fångade Vivi o Lasse på bild när de red förbi vår ridbana på sina morganflickor Bella och Q.      ( hihi Vivi   )

 


*  Idag var jag först hem till päronen och klippte gräsmattan och sen blev det en massa timmar i stallet.

Pyssel med Gubbe, lite snickesnack med folk,mockning, Marika bjöd på lunch, kolla ridlägeravslutningen, Helen bjöd på saft o bulle, Helens syrra Malle kom med lite grejer till mig att modda och två bröstselar som jag fick, kikade lite på när Malle tömkörde Linn´s Prinsessan och spanade in deras nya rockard. Vädret vackert o härligt skönt och bara en massa mysigt sällskap i all enkelhet. Kan knappt bli bättre.

Men.... varför fotade jag inget då? Fanns ju massor att fota idag?!


Härhemma känner jag att det börjar likna ett mindre bombnedslag... i onsdags var jag in till Stockholm för ett möte på Trygghetsrådet, innan dess passade min syster o jag på att åka till Stoff o Stil i Kungens kurva och handla lite tyg och annat så köksbordet är fullt i fleece och vadd och tråd och annat... på soffbordet står lädersömnadslådorna tillsammans med en massa annat jox och på golvet leker dammkatterna kull...

Men stallet, OS och alla pågående,avklarade och kommande projekt är så mkt roligare än att städa....



Tjao/K


 
 
Helen

Helen

11 augusti 2012 20:50

Det finns så mycke roligare saker att göra än att städa men ibland så bara måste man, trist nog :-(
Nu har ju jag semester i två veckor så du får hojta till om du vill ha ngn som fotar, tyvärr ska vi inte upp till stallet förns i morrn eftermiddag så vi missar nog eran hoppning *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

11 augusti 2012 20:54

Ja jag far väl upp på fm som vanligt kan jag tro... Det är ju det där som jag har så svårt med...att samköra med nån annan, bestämma tid o träffas osv... tänk att det ska vara så marigt för mitt lilla huvud. dumt dumt!

 
Viveca

Viveca

11 augusti 2012 20:51

Oj vad mycket roligt på en gång:-)
Här springer dammråttorna ikapp med. Men helt klart roligare att greja med djuren. Hoppas på lite fler hoppbilder på dig och Tinky:-)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

11 augusti 2012 20:54

Skönt att höra=) Jo bilder på det kommer väl så småningom iaf, för hoppa lär vi ju göra fler gånger =P

 
Stina

Stina

12 augusti 2012 07:42

Duktiga Tinky ska bli hopphäst oxå, ser fram emot fler bilder av det =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

12 augusti 2012 09:13

Ja han gillar att hoppa =) En riktig allroundponny ;) Han kan ju massa westerngrejs oxå men det är ju inget som jag eller Marika direkt sysslat med eller är särskilt intresserade av.

 
Ingen bild

Vivi

12 augusti 2012 09:34

Klart du ska vara med på hopptävling. Det ser jättebra ut. Men törs du verkligen anmäla gubben? Han verkar vara i gasen. Ha, ha, skojade bara. Fina, fina gamla Vinur.

Kicki

12 augusti 2012 13:18

Ja verkar han "up for it" när det är dags så kan han nog få skutat runt på 30 cm =)

 
KIm

KIm

12 augusti 2012 13:12

Gillar virrvarr inlägg!
Det är ju som en påse blandat godis full med olika smaker.

Jag har varit med om kaninhopp galopp men det var på en åker med hög Raps, så ponnyn var tvungen att skutta för att se :)
Och kul var det, det tyckte vi båda två!
(Regnet hade slagit ner stor del av Rapsen och bonden gav klartecken till ridning, toppen skoj!

Tinky, vilken toppen häst!
Hopptävling...ja du, va saker kan ändras i livet :)

Jag tycker att V och Ls Morgan hästar är så fina, jag skulle vilja veta om de/du tycker att den rasen skiljer sig på nåt sätt från andra raser (mentalt)?

Städning kan alltid vänta!

kram :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

12 augusti 2012 13:20

Ja de är fina =) De är kloka och sociala som ras. Bella och Q skiljer sig en del i sina personligheter.... Q är en ritkig diva som har åsikter om allt och alltid vill vara i fokus, sådan är inte Bella. Båda är dock kloka och förståndiga flickor.

Gubbe körde kaninstuket från sida till sida han.... som en jagad kanin... knasboll...

 
Jossan

Jossan

12 augusti 2012 19:37

Hej och hå vad det går! Jag skulle behöva bli påmind om din blogg oftare. Man blir förslöad av bloglovin. :(

Men vad kul att läsa så mkt roligt på en gång! :D Vi ska snart börja att köra in Qsan här hemma. Håll tummarna för att det går bra!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kicki

12 augusti 2012 19:40

Han verkar så klok och fin så det går nog som en dans det =)
Gör som jag, lägg upp bloggarna du vill ha koll på i menyn på din blogg. Så går man in o spanar lite nu och då =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards