Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Höökskatalogen...

Av Kicki - 30 juli 2012 19:57

....har landat!!


Inte så väldigt mycket av "måste-ha-grejor"  men ett par finns det!


Schabraket och ridbyxorna ur JH-Collection har jag redan nämt...

   


Men så hittade jag de här brallorna som jag föll som en fura för!

 

Finns en bild på dem i katalogen där de är verkligt urläckra! Jag tror nästan jag gillar dem mer än de bruna!  ( jo...blått är ju liksom som kanske bekant lite av min färg...)


 

Ett par vinterdojjor måste jag faktiskt skaffa mig.... de billiga jag köpte på Jula förra året höll som beräknat bara en säsong... ett par såna här kan tänkas bli bra.


Ett ganska lagomt resultat   

Kan ju kännas litet småjobbigt om man faller för 30 grejor....



Har lite från igår oxå kom jag på...

Först red jag ut på Gammelbråttom med Lillbråttom i snöre...ujuj vad de två kan lubba på. Jag fick faktiskt ryta åt dem ett par gånger att lugna ner sig när de faktiskt tyckte att det var litet i överkant kul....


Tinky passade jag på att leka lite på ridbanan med, det stod en massa grejor på den och det var ett bra tillfälle att låta honom gå med skygglapparna.


"- finns det nåt ätbart i den här tro..?"

 

"- näh....jag går till matte istället..." 


Först gick han lös o kollade litet på egen hand sen lekte vi lite följa john och hoppade ett hinder några gånger. Jag visade honom prasselbanden, dem var han litet skeptisk emot men de satt väldigt lågt så det var väl inte så värst inbjudande att gå igenom. Pressenningen på marken spatserade han dock över utan tvekan.


Sen fick jag hjälpa till att fånga en kanin som rymt. Marika o familjen är iväg på lite minisemester så Amanda och A-K passade hus och djur som vanligt. Då passade den bruna kaninen att rymma från uteburen men lokaliserades snart av tjejerna. Själva infångandet föll dock på min lott. Även om kaninen i fråga är väldigt tam så är det inte det lättaste att få grepp om en kanin i flykten om man inte är van...

Sen "rymde" den igen, sprattlade sig ur Amandas grepp när den skulle ner i buren igen så vi fick göra om proceduren. Då förpassade jag den och resten av hans kamrater raskt in till inneburen istället. Tyckte det var tryggare för tjejerna att ha dem inne i den säkra boxen i stallet istället tills familjen kommer hem!


 

"-Var har du varit va???"

   

Varken kaniner eller marsvin verkade särskilt deppade över att få gå in i "vintervistet" utan skuttade glatt omkring och undersökte sina gamla hus och saker!

Rymlingen lade sig dock platt som en pannkaka och vilade efter strapatserna...



 

Eva-Mia har föressten flyttat tillbaks sin Zinzano till oss i torsdags!

 

Himla trevligt att ha dem tillbaks!    


Tjing/K

 
 
Viveca

Viveca

30 juli 2012 23:03

Gammelbråttom och Lillbråttom:-)Jag ser framför mig. Tokiga små djur de där. Vad kul att leka följa John med Tinky. Hittade en gammal film med Vilda och kom ihåg hur vi gick följa John före varje ridpass. Marko älskar ju det men det var ganska längesedan vi gjorde det. Så jag fick lite inspiration och idéer igen. Det har känts lite trögt det sista. Tack för fin inspiration här med Tinky:-)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

31 juli 2012 07:24

Roligt att det lilla kan inspirera =)

 
Helen

Helen

31 juli 2012 22:17

Fånga kaniner på rymmen är inte det lättaste,uttrycket hal som en ål får liskom en innebörd :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

31 juli 2012 22:18

nah... bar aman greppar på rätt sätt hehe...men INNNAN man kan cobrahugga dem med det greppet kan det vara lite... hm... rapidslinkigt..:D

 
Stina

Stina

1 augusti 2012 09:30

JH ridbyxorna och några tröjor är jag sugen på, annars hittade inte jag heller så mycket - vilket iofs bara är bra =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

1 augusti 2012 09:31

jamenvisst =) Det beror ju helt på ur vilken synvinkel man ser det hehehe jag tycker det var rätt skönt faktiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards