Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Ditt o datt

Av Kicki - 26 juli 2012 18:15


Först ridtur på Gubbelubb. Testade nytt recept på hemkokad insektspsray... inte hade vi mkt broms runt oss inte men å andra sidan vet jag inte om vädret var särskilt gynnsamt för broms. En hel del flugor var det dock men dem kan man faktiskt stå ut med.

 

Detta recept innehåller utöver vitlök även timjan, rosmarin och vinäger. (fast jag använde citron för jag hade inte så mkt vinäger hemma)



Höskörden har startat, ser lovande ut!

   

Långt bort där på fältet sitter Lasse i traktorn och slår... jag vet inte hur jag tänkte riktigt när jag i min enfald trodde att det skulle synas på bild...  



 

 

Tinky får syn på "matte" och tränger sig förbi Ariel för att hälsa....


 

 

Flörtar??    



Häromdagen var jag ju till Hööks och de hade fått in litet av höstens sortiment i butiken. Då klämde och dregglade jag på det här schabraket ur JH-Collection men tyckte att det var litet dyrt....

 

Nu finns sortimentet ute på hemsidan och nya katalogen kommer i dagarna.... och jag ångrar litet att jag inte köpte mig ett. Jag tycker det är grymt snyggt! I den blå färgen så smälter loggan in rätt snyggt.

Loggan sitter även på de här snygga ridbrallorna: 

 

Där ser den onödigt blaffig ut då den dessutom avviker i färg på de här snygga bruna.... synd.  Faktiskt så är de väldigt lika de beiga jag nyss köpte mig på Horze.



En produkt jag däremot inte förstår mig på är denna tröjan...

 

Inte ens som Islandsfantast så tycker jag att den är särskilt snygg!?

Kanske avslöjar den diskreta texten under flaggan och årtalet något som ger alltihop någon slags rimlig innebörd?  Snyggt är det då inte.... gissar att den kommer bli en säljflopp... utom möjligen bland den "Islands-svenska" kundkretsen...

Nej den tröjan ser mer ut att höra hemma på en deltagare i något maratonlopp...


Även fast jag bläddrat i katalogen på nätet så ser jag fram emot att papperskatalogen landar på hallgolvet! Kanske imorgon??


Tjao/K

 
 
Stina

Stina

26 juli 2012 19:52

Jag vill ha min katalog NUUUUUUUU !!! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

26 juli 2012 19:55

hehe

 
Kim

Kim

27 juli 2012 00:42

Söta Tinky!
Han är allt lycklig att har hittat dej!

De där byxorna gillar jag!!

Undrar hur de är i storlekarna, är lite rädd för att köpa utan att ha provat...

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 juli 2012 08:59

jag vet faktiskt inte hur de är... kolla i måttabellen?
Snygga är de!

 
Helen

Helen

27 juli 2012 10:23

Dom där tröjorna dyker säkert upp på REAN ;-) Jag ser framemot att få dregla & bläddra i katalogen :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

27 juli 2012 10:41

Ja jag har svårt att tro de blir någon större säljsuccé....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards