Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Hoppiloppi

Av Kicki - 20 juli 2012 15:50

 

Mystur på mullebullen på förmiddagen. Passade på att hoppa de där tre stockarna i gamla grustaget igen. wihiiii vad roligt!

 

Ett par boots har han fått.  Det är blääääbökigt att han är begåvad med så mkt hovskägg när det kommer till att hantera hans hovar...

 

Det är alltid ivägen och man får dåligt grepp... men men... Bootsen funkar bra nu iallafall... ( jag skulle inte ha minsta problem med att sätta saxen i skägget, det växer ju faktiskt ut igen... men Marika studsar upp o ner och piper så konstigt om man nämner något i den vägen   )


Minns inte om jag lagt ut nån bild på honom med nya nosnätet....så här kommer en färsk.

 

Vi fick det av Vivi o Lasse för några veckor sedan. Det var på tok för långt så jag fick förståss sätta sprätten, saxen o symaskinen i det, då blev det kanon!

 

Jag börjar mer o mer hantera honom lös i stallet....

 

Han har blivit riktigt duktig med att inte pilla på allt, framförallt hinkar har vi grälat om (såklart, hinkar är ju alltid högintressanta för de flesta pållar)  men den här högen med saker var han tvungen att nosa lite på...

Han kan faktiskt stå där han gör nu medan jag "lagar maten" utan att "hjälpa till".... han bara håller ögonen på mig så att jag gör rätt   



Ridlägerbarnen den här veckan ska ha en liten tävling i WE som avslutning/uppvisning på söndag och ligger i träning.

Bla så ingår det att i äkta derby-stil hoppa ut och in från/till ridbanan.


Memory

   

Sylvana


Fjordingen Tore hade inga som helst problem med att hoppa ut från ridbanan men IN tänkte han minsann inte hoppa och konstrade så med sin lilla ryttarinna att Marika kände sig tvungen att justera hans inställning litetgrann...först försökte hon hjälpa till att mana på, sen att leda över men han vägrade hårdnackat hur de än försökte.

 

.... så det blev till för Marika att svinga sig upp i sadeln och se då gick det galant att hoppa över grinden!

Sen skötte sig Tore så fint så.

Det såg väldigt roligt ut när de övade...jag undrar om jag inte ska prova lite med Gubbe imorrn, om banan står kvar, fast hoppningen tror jag att vi står över...åtminstone grinden och 3-studsen.

Men mönstren, sidvärts, rygga o ringa klocka, halt och fånga ring på "svärd" och det kan vi testa!



Hittade föressten en rolig bild jag tog på Vivi o Lasses hundar för nån vecka sedan.

 

Zack, Bubblan och Viva på farstukvisten.


Ciao for now /K


 
 
Stina

Stina

21 juli 2012 08:19

Nej, man får inte klippa hovskägg på såna där håriga hovar =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

21 juli 2012 08:21

jodå, det skulle jag inte ha nåra problems med ;) det växer ju ut igen.

 
Ingen bild

Vivi

21 juli 2012 10:21

Härliga bilder! Nosnätet blev ju helt perfekt! Jättefin header eller vad det nu heter. Gubbe i midsommarkrans - helt underbar bild. Ja, jag vet att du sa att han inte gillade kransen, men det syns inte på den här bilden i alla fall.

Kicki

21 juli 2012 11:19

nej den var han inte särskilt glad åt hehe tur jag fick en eller två okej bilder iaf =)

 
Helen

Helen

22 juli 2012 20:21

WE låter riktigt roligt, jag hade tänkt kika lite på avslutningen idag men så kom det ett kalas emellan vilket var rätt trevligt det med :)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

22 juli 2012 20:24

Ja jag ahde nog tänkt att kolla på avslutningen jag med, men det blev ett besök hos kusinen som ligger på KS istället....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards