Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Lång,skön dag!

Av Kicki - 5 juli 2012 20:27

Började dagen med att sela på Tinky och rida upp till Malmlund för ett körpass på ridbanan. Körpisken invigd och den var väldans mkt enklare för mig att hantera än Lasses långa tunga tingest!


arkivbild


Med oss hem fick vi ett jättefint körhuvudlag med skygglappar som är för stort för deras damer!!  Glömde fota det mitt nöt!  Så nu får vi öva hemma med det, vet ju inte om han har gått med skygglappar förr!

Dessutom hade de köpt mig ett svart fint nosnät som helt klart kommer att sitta bättre än det vi har nu, det är både större och längre, jag kommer INTE behöva ha nosgrimman toklågt längre för att nätet ska räcka över näsan!   


Väl hemma igen fördrev jag några timmar med att bla kolla in ridlägerbarnen om övade WE på ridbanan.

   

Vippbräda, prasselband, hopphinder, slalom, plocka upp boll lämna boll, rygga, vända i fyrkant, gå över pall var några av hindren. ( vet inte om det kallas hinder i WE men jag kallar det så nu!)


Vid tretiden, när barnen ätit lunch och badat så var det dags för "dagens överasskningsaktivitet".

Det innebar en barbackatur upp till Mamlund.


Jag invigde givetvis Gubbes nya gula stass! Visst blev det snyggt!!

 

 

(Jaaaa...det fick bli två bilder...kunde inte bestämma mig, den övre är snyggast men för mörk...på den undre har han rätt färg...)

 

Uppe hos Vivi o Lasse på Malmlund släppte vi alla hästar i en av deras hagar!


och vi tvåbeningar slog oss ner i trädgården på filtar till hundarnas, speciellt gamle Brasses, stora förtjusning!

   

Brasse ÄLSKAR att bli klappad och gosad och gullad med, och med så många barn på ett ställe så tar ju aldrig klapparna slut! Himmelriket sa Brasse!


Marika hade bakat muffinsstora kladdkakor som bjöds med vispade grädde!

   

När barnen mumsat upp och släckt törsten med saft så fick de gå tipspromenad medan vi vuxna drack thé och kaffe under äppelträdet.


Sen fångade vi in hästarna för att rida hem igen.

 


Gubbe var på.... ja ngt slags humör... lite otålig minst sagt... när jag hade sadlat på igen vände jag mig om för att lägga in en borste i stallet, då passade han helt sonika på att påbörja färden hem igen på egen hand   

Han skrittade helt enkelt bestämt ut från stallplanen, med öronen avstängda, uppför backen till ridbanan och siktade mot stigen ut i skogen hemåt med mig grälande i hasorna. Jag fick fatt i honom på ridbanan och han tittade storögt förvånat på mig... "Hoppsan! Matte....jag glömde...dig..." 


När alla barnen så småningom kommit upp på sina hästar igen och vi styrde stegen hemåt "på riktigt" var Gubbe SPRINGSUGEN!!  "Nu har vi väl ändå skrittat nog för idag och visst har vi väl ändå stått still tillräckligt och väntat nuuuuu????

Springa? springa? men springa lite här då, det passar utmärkt att springa här!??"

*suck*

Man tänker sig ju liksom att en 27åring skulle kunna tänka sig att ha lite tålamod och bara stå och softa, och kunna skritta lite lagom långsamt så kompisarna med sina barbackabarn hinner med? Nej inte han inte. Det är ett evigt smygande,ålande och trampande i väntan på att få komma iväg....  och BARA skritta, nej bu för det menar Gubbe.

Nu fick han ju faktiskt lov att hålla sig i skinnet, barnen och Marika hade ju fullt sjå att hänga med och fick trava nästan hela vägen för att inte bli avhängda totalt, och då fick jag ändå hålla in och stanna Gubbstrutten flera gånger....

Men nej, jag gnäller inte, det är snarare väldigt roligt att han är så pigg!


Här står föressten Tinkys fyrhjulsvagn och väntar på att bli hemdragen till stallet!

 

Bättre bild kommer självklart så småningom, det var som inte läge att dra ut den från nässlorna och fota med sådär 12-14 hästar och ungar på stallplanen....


  Så var det med det! /K  

 
 
Kim

Kim

5 juli 2012 21:52

Gubben är jätte fin i det gula!
Va roligt att du äntligen kunde lägga rabarber på ett.
Vilken toppen shopping dag du hade, i gott sällskap och sen Thai mat!

Skulle vilja vara liten och åka på ridläger hos Marika, får väl hoppas på nästa liv ;)

Gulliga pigga Gubben, undrar varför han valde en dag när alla andra red barbacka, han kanske ville se lite cirkus :))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

5 juli 2012 21:55

Ja, som jag har längtat efter den här gula stassen!
Det har jag sagt måååånga gånger... jag vill åxå vara åtta år igen,rida ponny och rida på ridskola o åka på ridläger hos marika haha Man minns ju vad urspännande och roligt allt var! bara att skritta 15 varv på en ridbana var ju himmelriket!

 
Helen

Helen

6 juli 2012 08:09

Gubben blev så fin så fin i sin nya stass.
Utflykten till Vivi & Lasse gick hem hos Linn, hundarna var typ det enda hon pratade om i går kväll :-)
Marikas ridläger måste vara himmelriket för små ponnyälskande barn, härlig stämmning, snälla hästar, varierande och rolig ridning, bad mm mm mm

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

6 juli 2012 09:14

ja det enkla kan vara nog så roligt och spännande ur ett barns perspekktiv!

 
Ingen bild

Vivi

6 juli 2012 09:47

Gubben var jättestilig i sina gula accessoarer! Han ser verkligen inte ut som en 27-åring. Härligt! Och det var jättekul att ha alla barn i trädgården och alla hästar i hagen. För gamla Brasse blev det en riktig lyckostund. Han älskar barn över allt annat och han glömde till och med bort Bubblan som löper.

Kicki

6 juli 2012 09:55

Ja det var lyckat i all sin enkelhet! Brasse var verkligen i himmelriket där!

 
ubitt

ubitt

7 juli 2012 09:43

Så fiin Gubbe ser ut, men han passar ju i allt, den herren!
Du kan verkligen skatta dig lycklig som har en så välbehållen och pigg "gubbe", men naturligtvis är det till stor del DIN förtjänst att det är så...
Kul att det går så bra med körningen!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

7 juli 2012 16:39

Tackar o bockar, ja nånting gör man väl rätt iaf ;) Jag är tacksam och lycklig för varje dag vi haft tillsammans de senaste snart 17 åren, och lika tacksam o lycklig är jag för varje dag vi har kvar!

 
Stina

Stina

8 juli 2012 10:24

Han är URLÄCKER i sin nya gula stass =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

8 juli 2012 10:29

Visst är han!! Riktigt läckert blev det! Får se hur länge jag tycker det är kul att linda haha

 
Anne-Lie

Anne-Lie

9 juli 2012 09:07

Riktigt snygg i det gula :))
Haha jag skrattade gott åt synen jag fick när Gubben bara knatar iväg utan dig ;)

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

9 juli 2012 09:12

Ja det ser rätt komiskt ut faktiskt, det har hänt en gång förut för många år sedan... Då fick jag tillslut dra i en busvissling för att bryta hans "förtrollning", då såg han verkligen skämmig ut, han hade verkligen "bara glömt" mig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards