Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Måndag

Av Kicki - 2 juli 2012 21:39

Kände mig urblåst och oinspirerad idag men tog mig ut en sväng på Tinky iallafall!


Jag provade ett tredelat parerstångsbett och det funkade rätt bra. Jag tänker mig att kanske köra på det så jag ville känna vad han tyckte om det.

 

Han har ju blivit mkt mer avslappad i sin form nu mot i början av vår resa tillsammans, lyssnar bättre och mjukare. Han (vi) trivs ypperligt på kimblewicket i ridningen men i körningen känner jag att jag skulle vilja ha lite mer rörlighet i bettet...

Vi får testa o se!


Inte mkt mer att rapportera. Lite blandade bilder:

 

Efter ridturen gick jag ut i hagen och då ville Tinky ha mer gos!

Och just ja! Idag gnäggade han åt mig för första gången!   

 

   

Bettan med bästa kompisen Memory. Bettan var kelsjuk som vanligt och verkar inte ha blivit övertrasserad av gårdagen!



   

Gubbus skruttus     är nöjd i sin luva utan noslapp som har sett sina bättre dagar. Länge leve vädret menar jag! Så länge det inte regnar är jag supernöjd med det vi har nu! 


/K

 
 
Helen

Helen

2 juli 2012 23:12

Första gnägget = Lycka

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

3 juli 2012 07:47

Japp!

 
Kim

Kim

3 juli 2012 01:11

Första gnägget = hjärte-godis!

Tränset är riktigt snyggt.

När man är så där omotiverad och rider ut så brukar man komma tillbaka lite gladare, tur att vi har dessa energigivare.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

3 juli 2012 07:54

Ja det var verkligen en hjärtevärmare!
och visst glömmer man det mesta annat bara man får tummen ur och ger sig ut!

 
Stina

Stina

3 juli 2012 20:37

Min matte sa Tinky =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

3 juli 2012 20:40

mjåååååw gullebubben.... önska kan man ju...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards