Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Tävlingssöndag

Av Kicki - 2 juli 2012 20:27

Igår gick då ytterligare en av Rid och Körklubben Shetlands tävlingar av stapeln hos oss!

Tur med vädret hade vi, även om det var lite väl varm på förmiddagen en stund, finfin cafeteria som vanligt och gott om folk, ungar och hästar!

Vivi, Helen och Marika konfererar. Monia har hittat ngn grästuva att tugga på. 


Bettan och Linn startade i tre klasser:  hoppning 20cm, riden precision och agility.


Jag var litet rädd för att tre starter skulle vara lite för mkt för Bettan men hon skötte sig exemplariskt hela dagen! Hon hade ledsnat litet grand till agilityn som var sista gren för dagen men hängde ändå så snällt med Linn runt banan!


Första klass var riden precision och det gick som en dans! Litet trögt första kortsidan men när Linn väl hittat gasen på Bettan så travade de jämt och säkert felfritt mellan alla koner banan runt!

   

Djup koncentration och tungan rätt  munnen krävs för att bollarna skall hålla sig på plats på konerna!


 

Resultatet blev en jättefin andra placering av 9 startande! Linn slog faktiskt sig själv, 3:a rosetten hon har på hjälmen knep hon tillsammans med Skäpperöds Silenos (hennes mosters ponny) i samma klass. Riktigt roligt det, för "Sillen" är en riktig gammal ringräv i de här sammanhangen!  Linn och Bettans debut i grenen blev alltså en dundersuccé!!  Bettan tog som synes det hela med upphöjt lugn men vi andra var tokstolta!!


Näst på tur var hoppningen. Jag stod alldeles för långt från banan  (hästvakt) så jag såg knappt ritten och kunde ju heller inte fota. Men den gick enligt utsago jättefint den med men räckte inte till ngn placeringsrosett. Jag minns inte på vilken plats i resultatlistan de hamnade men rundan var iaf felfri såvitt jag vet, och det är ju suveränt när det är debut på den höjden!

Ett foto fastnade på pappa Pauls film iallafall!

 

Tjolaheeeeeeej!!


I agilityn fick de några koncentrationsmissar och tiden blev nog inte så bra, men det var absolut en godkänd debut där oxå!

     


Jag är grymt imponerad över Linn, som gjorde 12 (!!) starter med 3 olika hästar under dagen, att lillungen orkar! Men hon var rätt mör när dagen var över...

Och lika grymt imponerad är jag över min lillhäxa Bettan som är så skitbussig med Linn!

       

Med ett tålamod jag sällan har sett står hon helt lugnt och väntar under prisudelningarna, så mild så mild     Mattehjärtat blir alldeles blötvarmt av att se hur mkt Bettan gillar Linnsan!


 

Ett riktigt radarpar! Det fina i kråksången är ju att Linn har länge kvar innan hon växer ur Bettan så fler tävlingar lär det bli! Vad månde bliva?  Nästa år får vi satsa på sommarcupspoäng! (Eller vad säger du mamma Helen? )    


Tjao/ K -Stolt!


ps: ett hoppsan jag glömde!!!


Tack Helen för fina bilder, sorry ids inte precisera vilka som är dina i efterhand men ALLA SNYGGA närbilder är från Helen/Paul Ahlgren i vanlig ordning!  /K




 
 
Helen

Helen

2 juli 2012 23:19

Linn & Bettans precisionsrunda var absolut dagens höjdpunkt - dom var så himla duktiga *stolt*
Bettan & Linn verkar gilla varandra och har ( förhoppningsvis )fler roliga tävlingar att se framemot, ibland är detr allt bra tur att man är lite liten som Linn och växer långsamt :)
Nästa år satsar vi på fler cuppoäng nu när vi sett att Bettan verkar tycka att det är helt ok att kuska runt ngr klasser tillsammans med Linn. Till skillnad från Linn som fick lite spunk ett par gånger under dagen så skötte sig Bettan alldeles ypperligt men det kanske beror på att hon passerat sexårstrotset för länge sen... *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Kicki

3 juli 2012 07:46

haha ja det har hon förhoppningsvis gjort!

 
Kim

Kim

3 juli 2012 01:02

Jag ler stort när jag ser bilder och läser om detta lilla par.
Men bilden när dom hoppar fick mej att skratta högt.
Ska bestämt se till att ingen fotar mej om jag hoppar nån gång ;))

Grattis till er alla!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

3 juli 2012 07:53

hihi ja 20 cm kan ju tyckas löjligt lågt, men det är svårt nog när man har så korta ben som Linn och inte alltid hänger med i svängarna. Ska tilläggas oxå att Linn har varit rätt skraj för det här med hoppning, velat väldigt gärna men inte ritkigt vågat, men nu börjar det lossna! Följsamheten kommer som ett brev på posten snart, med hjälp av modet och ökad benstyrka =D

 
Stina

Stina

3 juli 2012 20:40

Imponerad av både lilla ryttarinnan och lilla ponnyn =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

3 juli 2012 20:41

impad sa bull!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards