Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Hurra!

Av Kicki - 26 juni 2012 19:50

Äntligen har Hööks kört igång en rea igen! ....och eftersom min plånbok ser en liten aning bättre ut så var jag ju bara tvungen att slå till när tränset jag spanat in hela våren nu är nersatt till det facila priset 194kr!!

 

Det här kommer sitta fint på Tinkybullen!  Tyvärr kommer jag väl få spelet på nosgrimman då det är pullbackknäppning...något jag bara ICKE kommer överens med... 

Men å andra sidan så kommer jag nog inte rida med nosgrimma iallafall, annat än nu på sommaren då, med nosnätet....


Jag hae ju förståss en dröm om att de även skulle rea det där gula schabraket jaghar tjatat om...men se det verkar jag få vänta på.


 

Igår var det regn o storm igen...

Två mycket frusna pållar fick jag hämta hem från frukosten i det gröna och palta på täcken... båda frös så de skakade!

   

Det är ju fasen helt galet att man ska behöva ta in hästar i slutet på juni för upptining...och sen släppa ut med täcken...   


Men men, vädret rår man inte på, det är bara att anpassa sig...

Visst trivs jag rätt finemang med att det inte är tropikvärme men jag tycker inte om att djuren fryser i blötan. 20 grader varmt och lagom soligt väder vore perfekt!


Tjipp/K

 
 
Stina

Stina

26 juni 2012 22:46

Han kommer att bli SÅÅ tjusig i det där tränset =)
Själv hittade jag inget jag ville ha på rean, gubben min vart lite orolig för hur jag mår ;) *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

26 juni 2012 22:57

hehe ja faktum är att det är ju främst pannbandet jag vill åt... jag tror det där lite tunga och svängda clincherbandet kommer göra sig väldans bra på honom! faktum var är att det var ju inte så jättemkt grejr på rean... så jag ahde tur där, med tränset!

 
Stina

Stina

28 juni 2012 20:59

*s* du och din clincher =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 juni 2012 21:08

jäääääääääääääää me löööööööööv clincher!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards