Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Mer löshoppning

Av Kicki - 8 juni 2012 17:14

Först tog jag hand om Gubbe, verkade Tinky och meckade staket men SEN var det dags för lite mer löshoppning!


Idag fick Bettan prova för första gången i sitt liv!

 

Här ligger höjden på 50cm och det klarade hon fint! Duktig ponnytant! Själv mäter hon ju 88cm ö.h



Marika tog ut Solo (Welsh) för hennes löshoppningspremiär.

 

Solo är mkt nervöst lagd så Marika tyckte det var tryggast att inte låta henne hoppa själv utan sprang med henne några gånger för att inte riskera att Solo försökte springa genom banden eller så.  Visst han hon fin stil och god höjd!? (Marika alltså  )    

   

       

Vivi´s  Welshponny Samba (Ekbäckens Saraband) är rutinerad och ivrig löshopperska!



och tillsist Coca-cola som i stort sett hoppar precis vad som helst!    


Thats it /K


 
 
Ingen bild

Vivi

8 juni 2012 18:32

Bettans framben är bara såååå ljuvligt söta! Och Marikas stil går inte av för hackor. Cola och Samba har nog osynliga vingar.

Kicki

8 juni 2012 20:06

Marikas stil är rätt oslagbar! =D

 
Jossan

Jossan

8 juni 2012 23:14

Attans.. Jag ser ju inte på bloglovin när du gör inlägg.. Jag har nog missat en hel måååånad.. Men jag läste igen det nu! :) Såg att du blev tvungen att köra avmaskning. Jag läste för ett tag sedan att om man får en plötslig höjning på en häst som inte brukar ligga högt, så kan det vara slumpen som gjort att just provbiten har varit full med ägg. Men vem vågar chansa på det?

Hoppas att det reder sig. :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kicki

9 juni 2012 08:02

nej, vem vågar chansa.... Nu avvaktar vi på odlingen men jag kommer att avmaska gubbskrutten hur som helst, en 27åring med 1000 epg känns inte så behagligt...

 
Stina

Stina

9 juni 2012 06:53

Duktiga Bettan ( och Marika ) =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

9 juni 2012 08:02

jaa visst är de duktiga! =D

 
Ingen bild

Jocke

9 juni 2012 20:53

:) Köttbullen kan hoppa. Visst ja int.

Kicki

10 juni 2012 21:05

haha jodå serru, det kan köttbullen!

 
ubitt

ubitt

10 juni 2012 19:30

Vicken köttbulle?????
Så fina bilder! Lilla Bettan har ju en fantastiskt fin stil med ryggverksamhet! Och Marika.... !!
Att Samba hoppar hus, det visste vi ju redan!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

10 juni 2012 21:06

hehe för flera år sedan så kallade jag Bettan för "speedad köttbulle" eller ngt i den stilen, sedan dess kallar jocke bettan för köttbullen. (inte marikas jocke) Hur som helst var hon duktig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards