Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Ojsan

Av Kicki - 5 juni 2012 16:59

Här var det lite glapp i bloggandet...

Känner mig litet urblåst för närvarande...


Idag blev det klart med arbetsgivaren och papperen är påskrivna. Jag är nu uppsagd pga arbetsbrist eftersom jag inte kommer att kunna utföra ngn av de arbetsuppgifter som står tillbuds, inte om jag vill tänka på hållbarheten. Detta är ett gemensamt beslut som vi tagit tillsammans. Jag har fått en bra deal faktiskt. Full lön under hela uppsägningstiden och jag är arbetsbefriad. Jag kommer att få hjälp och stöd på väg till nytt arbete av Trygghetsrådet även efter uppsägningstiden om jag behöver.

Jag har idag lämnat in passerkortet och tömt mitt skåp....


Det här känns SKITLÄSKIGT!!!! Men på ett bra sätt ändå.

Man vet vad man har men inte vad man får, så är det ju, men eftersom det jag hade faktiskt inte var särskilt bra, bortsett från att det var en fast tjänst och nära hem, så borde faktiskt det mesta gå åt det bättre!?


Nåväl. Så är läget!

Hejdå tvätten!


Och veckan som gått då?

Tja... jag har ridit när vädret inte varit tväruselt... häromdagen (lördags?) var det regnstorm och iskallt så vi fick fylla stallet med hästar på tork och uppvärmning. Bettan frös så hon stod och hoppade när jag skulle ta in henne. Det blev en ngt tidigare invigning av det begagnade vintertäcke (tunnare modell) jag köpte på shettistävlingarna för 50 kr, än vad jag tänkt. Ett regntäcke över det och hon gick ut nöjd och torr iallafall. Gubbskrutt frös inte men fick förståss oxå gå ut med täcke...Helt galet...täcken i juni...suck.


I onsdags var vi hos Vivi o Lasse och firade valparna som fyllde ett år. Tyvärr tillät inte utetemperaturen att vi satt under de härliga äppelträden och mumsade rabarberpaj men det var ändå vackert...

   

Zack, ett av födelsedagsbarnen var leksugen!



Enkelt skön blomsterkomposition i äppelträdet

   

Underbart söt blomsterställning med ljuslykta! (den är jag bra avis på Vivi!) 

 



Igår var jag ut på Tinky på en härlig runda, pigg och alert var han, härlig pålle!


Här ropar han glatt hej till kompisarna borta i hagen när vi kom tillbaks! 

   

 

Gubbe har fortfarande en bula på sitt knä men är inte det minsta halt eller öm. Tänker skritta ut på honom imorgon (om det inte ösregnar!!) och se hur det verkar. Nu känns den som en galla. Jag har valt att inte oroa sig så mkt för den utan tänker se vad som händer med den efter ridning.

   

Solen sken faktiskt lite mellan skurarna igår, men bara fem minuter efter jag tog den här bilden så vräkte regnet ner. Fjösmatte sprang sen ner och lade på både Bettan o Gubbe regntäcken igen....


Sen hängde jag med Marika o tjejerna till Kårsta när Vendela o Samba skulle hoppträna.

 

Då öppnade sig himlen igen och gav oss alla en rejäl blöta.... kändes rätt surt då att stå 20meter från ett ridhus kan man säga. Men hindermaterielet är utburet för sommaren så det var bara att gilla läget....

Men det är roligt med lite utflykt ändå, trots regn. 


Svar på träckprov fick vi igårkväll oxå... Gubbe hade 1000 Epg blodmask, mest av de 20 testade  , näst värst var Storm som hade 650.

Förra våren hade han bara 100 epg.... trist! Man undrar hur det kan svänga så...

Kanske är det bidragande till att han fallit ur. Jag vill avmaska helst igår!!

suck.


Nehej, nu ska jag ta itu med den bannade disken...

tjao/K

 

     

 
 
Kim

Kim

5 juni 2012 19:44

Grattis till friheten!
Frihet är läskigt men kan bli så härligt...

Skönt att Gubben fortsätter ohalt, då är det nog en galla som försvinner.
Så du märker ingenting av Tinkys tidigare "problem", toppen!

Ny firma...problem med täcket eller problem häst...Kicki fixar ;)

Hoppas att vädret har skärpt till sig nu!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

5 juni 2012 19:48

jo, jag känner mig fri...har inte mått bra på jobbet senaste åren direkt. det är tungt och höga krav och inte inte alltför trevlig arbetsmiljö, det frestar på mkt på både kropp och knopp. Men läskigt är det ju som sagt, det gäller ju att hitta nytt jobb oxå!!
Tinky sköter sig fint, inte en enda gång har han försökt sig på ngt bockande... fantastiskt! Vädret är lite ambivalent, lite aprilväder snarare än juniväder =/
kram

 
Stina

Stina

6 juni 2012 08:52

Det var nog det bästa för dig ( jobbet ) och jag önskar dig lycka till i jakten på ett nytt som din kropp håller för !

Mycket mask hos dig oxå alltså =( Så trist !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

6 juni 2012 08:58

jo det blir nog bra tillslut.

mycket mask vet jag inte ritkigt, gubbe toppade som sagt och storm tvåa på 650. övriga låg mkt lägre och hälften nollade... men egentligen spelar det ingen roll, rent mentalt så skulle det kännas bäst om alla hade 0 såklart =)

 
Helen

Helen

6 juni 2012 12:56

Frihet kan vara både spännande, härligt och läskigt. Jag håller en tumme för att det ordnar sig på nåt vis. Kanske att "Kickis fix & trixs" kan få utlopp

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

6 juni 2012 18:00

hehe gärna alla tummar och tår du har tack =) fix o tricks kanske kan realiseras så småningom, men jag måste ha en annan inkomst först ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards