Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Superstolt!

Av Kicki - 27 maj 2012 21:51

Linn och Bettan var så superduktiga idag!!


Trots en seg och snurrig uppvärmning som ställde in oss närmast sörjande på ännu en skrittrunda så briljerade det lilla ekipaget när det väl gällde och gjorde en klockren runda i CR 10 cm!

Alert trav hela vägen runt och Bettan var fullständigt med på noterna!!



Handlerhoppningen gick oxå finemang, men att vara både yngst och kortast i startfältet innebar tyvärr långsammast tid, trots att Linn sprang så mycket benen höll ! Stackars Linnsan var ju alldeles färdig när de kom i mål! (till nästa tävling ska klassen delas in i yngre och äldre barn meddelade Marika efter att ha insett skillnaden i benlängd hos ekipagen   )

En niondeplats och vit rosett blev det men Linn var så nöjd ändå!


     

 

Stolt som en tupp är jag över de duktiga tjejerna!


..och Bettan har numera en rosettsamling vid sin skylt ju!  


Fortsätter paret så här så är de  plättlätt snart ikapp Gubbskrutten...

   

   

Tänk vad roligt det kan vara att tävla! Man behöver inte alls ha höga höjder eller svåra banor... Det är minst lika roligt att se ett sånt här litet ekipage så elegant styra runt en bana med bommar på marken!

*lyrisk*


Fler bilder från själva rundorna kommer senare när jag fått dem från Helen!


Nu är jag trött och lite solsvedd men nöjd med dagen!

Godnatt /K

 

 
 
Ingen bild

Vivi

28 maj 2012 12:27

Jag är ju som bekant ingen större vän av tävlingar, men det här är ju bara helt fantastiskt! En söt liten tjej som hanterar hästen så fint och en söt liten ponny som hänger med. Alldeles, alldeles underbart! Fortsätt så och lycka till i framtiden!

Kicki

28 maj 2012 16:17

Allt i lagom dos är bäst =) Blir kraven större än belöningarna..ja då är det väl inte mkt att hurra för. Det ska vara KUL för både folk och djur!

 
Stina

Stina

28 maj 2012 17:34

Underbara !! Helt enkelt underbara !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 maj 2012 17:36

Japp, man slutar aldrig att bli lite mosig inuti när man se de där två tillsammans!

 
Helen

Helen

28 maj 2012 22:50

När vi gick banan kände jag mig nästintill inställd på att låta Linn stå över det hela eftersom hon verkade så okoncentrerad och trött men ungen är envis och tur är väl det. Vår småtjejer var hur duktiga som helst. Innan ridlektionen idag stpd Linn länge och beundrade Bettans rosetter och sa med en tydlig stolthet i rösten - Dom där har jag och Bettan fixat tillsammans *kärlek*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

29 maj 2012 09:03

ja som sagt, det var ju som om någon bytte ut ekipaget framför våra ögon där mellan värmning och runda! Helt otroligt, vilket fokus! Vad månde bliva!

 
Kim

Kim

28 maj 2012 23:17

Så roligt för Linn!
Vilka fina minnen hon kommer att ha av deras äventyr tillsammans.
Borde nästan stå på en lapp bredvid rosetterna vem ryttaren var, förstår att hon är stolt och det med all rätt.
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2012 09:04

Rosetterna är iallafall märkta på baksidan som sig bör ; Linn tävlar en hel del, på andra hästar, men jag tror ändå att det är lite extra speciellt för henne med bettan eftersom Bettan aldrig gjort sånt här förut! De är sååå duktiga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards