Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Fredagkväll i stallet

Av Kicki - 25 maj 2012 21:54

Japp. Återigen bevisat. Stallet är definitivt en alldeles egen tidszon!


Jag for ut vid 17 eller så för att mata gubben "lite bara"...


Medan han åt sin kraftbalja så passade jag på att ta in Tinky, sätta på min tömkörningsgjord (iddes inte lyfta selen...) och hängde på bakselen. Så gick vi ut för att testa av lite tömkörning. Mina ponnytömmar var egentligen alldeles för korta men jag tyckte det fick funka för det lilla test vi skulle göra.

och det var väl inget konstigt med det tyckte Tinky! Han var faktiskt väldigt lyhörd på stopp och fram och alltihop. Sen att vi inte kunde gå rakt fram riktigt utan slingrade hit och dit är väl en annan femma... det är säkert jag som är dålig på att styra för Bettan gör ju precis likadant...    Är ändå övertygad om att med vagn bakom blir det bättre.


Sen fick Gubbe gå ut i sin lilla bonushage o mumsa mellis medan jag greppade stavarna och gick en rask runda i skogen, ivrigt påhejad av myggorna... 

Ena strumpan behagade jäklas och jag kom tillbaks med ett trevligt skavsår på ena hälen  

Jag satte mig en stund och gjorde Gubbe sälle i hagen, muttrande över min dumma strumpa...

    

 

När jag sen hade samlat ihop mig för att åka hem så kom Sanna och Emily för att öva på ridbanan. Sanna (som oxå rider på ridskolan) ska vara med på våra tävlingar på söndag med Emilys fina fjording Ljulius och korsningsponnyn Lattjo.

Vilken otur tyckte jag, det måste jag ju kolla in!  


Sanna och Ljulius 


Emily menade att Ljulius inte alls är så bra på det här med hinder men han visade att han minnsan visst kunde, till Emilys förvåning och förtjusning!

 

 

Korsningsponnyn Lattjo tyckte det var lajbans att skutta runt på ridbanan men att se glad ut på bild var det värre med   

   

   

  Sådärja, det blev ju en riktigt mysig stallstund idag med! Nu måste jag nog hitat på ngt att äta... den tidiga middagen har satt av till lägre regioner vid det här laget!


Hej svejs/K

   

 
 
Kim

Kim

26 maj 2012 15:15

Tid som inte märks brukar vara den allra bästa...:)

Latjo ser ut att gilla att hoppa!

Tävlingar igen, så roligt, vilka grenar blir det?

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2012 19:54

nu är det hoppning som gäller, CR och en L:E, plus handlerhoppning för att skoja till det litet!

 
Viveca

Viveca

26 maj 2012 19:46

Den där tidzonen är helt klart en alldeles egen. Det är underbart:) Roligt att tömköra och slingringen har säkert med för litet stöd att göra, så blev det för mig i början och även helomvändingar i svängar pga för lite stöd i yttertömmen. Det är ju bara att öva och så himla kul det är:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2012 19:54

Ja nu är det ju inte så att jag aldrig tömkört förr, tvärtom det har jag gjort en hel del. Men jag lägger inte så mkt tid vid detaljerna som man kanske borde. Gubbe går alltid rakt och fint, Bettan slingrar dock för att hon är väldigt känslig i munnen, går rakare på hackamore. Men det är liksom shit the same... på nåt vis hahah

 
Helen

Helen

27 maj 2012 00:01

Å vad kul att Emeliy kommer till tävlingen på söndag... jag som hade tänkt att smita hem efter Linns starter men nu måste jag nog stanna kvar även efter lunch :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

27 maj 2012 00:05

haha då blir det en lång dag igen då ;) Sanna o Ljulius ska ju starta LE oxå.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards