Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Lördag

Av Kicki - 19 maj 2012 19:12

Linn och Bettan laddar om och har börjat öva lite inför kommande tävlingar!


foto: Helen Ahlgren

Den 27 maj skall de ställa upp i en CR 10cm samt i Handlerhoppning. Bettan har ju hoppat en hel del med mig i andra änden av snöret och det gick galant även med Linn!


De passade även på att öva lite agility.

foto: Helen Ahlgren

Prasselband är väl ingen match menar Bettan!


 

   

   Linn och kompisen Hanna summerar dagens övningar.



 

   

   Gubbe flufflugg var nöjd efter en tur runt Malmlund.

Han visade ingen tendens till kvarhängande noja efter gårdagens skräckupplevelse utan stod lugnt och mumsade sin mat i boxen sen medan jag var ute med Tinky.


 

Tinky var inte fullt lika piggelin på utväg idag som igår men får helt och fullt godkänt ändå!  Som avslutning på vår runda så red vi in på ridbanan och skrittade ett varv där. Det tyckte han väl kanske var litet onödigt först och segade lite extra ett par steg, men när vi väl var inne på banan så lunkade han på. Såna små utmaningar räcker för pojken...


Duktiga ponnysar  


 

Hemmavid så njuter kisse av det fina vädret på balkongen.

     

 

Godkväll /K 

 
 
Stina

Stina

19 maj 2012 21:03

För många bilder på Linn och Bettan kan det då inte bli, jag blir så glad så fort jag ser dom =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

19 maj 2012 21:06

samma här =)

 
Kim

Kim

19 maj 2012 21:41

Nu har jag läst ikapp.
Stackars gubben :(
På ålderns höst borde man slippa läskiga upplevelser.
Så skönt att han kände sig trygg i boxen idag!

Det där lilla paret GILLAR jag, sååå söta!

Tinky är en solskens historia nu, härligt

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

19 maj 2012 21:43

ja det var allt rätt synd om honom..=( hör fortfarande hans rop eka i skallen...
MEN huvudsaken allt är lugnt igen, han är förlåtande min pålle

 
Helen

Helen

19 maj 2012 21:50

Våra små sötnosar kan nog få riktigt kul tillsammans, med lite träning får dom nog även kläm på det här med agility :)

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

19 maj 2012 21:54

Jag tror så! Kan köra agility o handlerhoppning på sommarcupen ist för riden hoppning, det kanske passar Bettan bättre hehe

 
Jocke

Jocke

21 maj 2012 19:16

Fullt upp

http://www.garaget.org/Darkus

Kicki

21 maj 2012 19:18

jodå =)

 
ubitt

ubitt

22 maj 2012 13:37

Så gulliga de där två är ihop!!!!!
Och så roligt för Bettan att få träna ihop med en liten tjej!
Gubben är för härlig, nervös vid hans ålder! Skönt att det gick över!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

22 maj 2012 15:29

Ja rejält nervös...uppskrämd till tusen =/ stackarn...
Bettan tycker mycket om Linn och är ju hur bussig som helst.. så länge hon tycker det är roligt förståss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards