Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Trött men nöjd

Av Kicki - 16 maj 2012 18:46

Det är med en hel del beklagan och en dos separationsångest som jag idag konstaterade att nästa vecka är den sista på rehaben....


Nu när man äntligen kommit igång på riktigt, känner sig hemma med personal och lokaler...ja, då är det strax över.

Den här sista månaden har jag varit med ett riktigt trevligt gäng människor oxå....jag kommer sakna flera av dem!


Det första modulpasset för dagen tillbringade jag i det vackra elljusspåret, stavgåendes. Först tillsammans med Maria och Carin, och när Carin sedan skulle ha vattengympa så fortsatte jag och Maria vår vandring. 1,5 timme stavade vi bort under trevligt samtal om viktiga saker.

Jag hivade upp mobilen och fotade lite här och där.

Tyvärr såg jag på datorn att jag måste haft smuts på linsen för bilderna var märkligt suddiga...

Men nu har jag lattjat lite i fotoredigeringsprogrammet så de ser ganska okej ut...

Nere vid "Ryggis" brygga....

     



Spåret är så härligt vackert i vårskrud...

   





Det här döda trädet med alla sina tickor kom inte alls till sin rätt på bild.... här skulle jag verkligen haft en (ren) riktig kamera.... dessutom så har jag tagit ett halvt steg för långt fram... trädet är avbrutet precis i överkant på bilden men det syns ju inte för jag står för långt fram......


Nåväl man lär sig av misstagen   

Ganska mycket kan man fixa till med redigeringsprogrammen men knappast stegfel  



Tillsist ska jag visa en bild  som antagligen är helt obegriplig....(OCH SUUUUDDDIG)

 

Härhemma på parkeringen står faktiskt lite av en "platespotters" dröm...


Platespotting är en mer eller mindre seriös "lek" som går ut på att man ska räkna in nummerskyltar i ordningsföljd, från 001 till 999. Enbart svenska plåtar som man ser "live" räknas (inte tv eller bilder osv) och de ska räknas in i följd, man får alltså inte "spara" nummer 003 tills man sett 002 och sen räkna 003an... Riktigt entusiastiska platespotters åker givetvis runt och letar nummerskyltar....Ikeas parkeringar brukar vara poppis... och det finns även forum där man kan utbyta "spottingtips". Exempelvis: "Hej är det någon som vet var nummer 263 finns i Ankeborg? svar: Jo för 17 det brukar stå en på Kvackvägen 76, en vit volvo. Utanför Kallegrillen brukar det även stå en röd audi med nr 264 på måndagkvällar"

Ungefär så.  

Något mindre uppeldade platespotters som jag själv nöjer mig med att hålla span på skyltar när jag är ute och åker... Jag har i skrivande stund kommit till 195 och jag har väl spanat i 3år eller så. Det är svårare än man tror, särskilt som man inte dagligen kör bland så mkt trafik... Mamma har räknat ett år längre än jag och kommit till 500 nånting, men hon har pendlat fem mil till jobbet under två år och dessutom varit på en hel massa husbilsresor...

Men hur som helst.

Bilden ovan visar 062, 063 samt 064 på en yta av 5 parkeringsrutor. Att alla tre dessutom är röda är ett roligt sammanträffande men helt utan betydelse för själva leken.


Nu kan jag nästan slå vad om att åtminstone någon av er kommer att börja räkna nästa gång ni ser 001.... platespotting smittar nämligen och det är snudd på omöjligt att inte börja räkna när man väl ser "DEN", den magiska startplåten!

/K



 
 
Helen

Helen

16 maj 2012 19:42

Men Kicki... varför... Nu vet jag precis vad jag kommer att börja ägna mig åt *fniss* En himla tur att vi har en del farande hit o dit på agendan framöver och jag hoppas innerligt att jag hinner till 064 innan min kompis flyttar hem till värmland igen *s*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

16 maj 2012 19:43

hahaha jag sa ju det!

 
Kim

Kim

17 maj 2012 15:11

Svenskt natur...blir avis!!
Bor inga från ryggis åt ditt håll? ni kanske kan fortsätta ta skogsturer ibland.

Jag ska försöka vägra titta på nummerskyltar!!
Annars ramlar jag dit, och på en sån liten ö som detta ör så lär det ta en livstid...

Hmmm Kicki..;)


http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

17 maj 2012 15:13

hihihi men du kan alltid skylla på att ni inga svenska skyltar har på ön? *fniss*
hur ser era skyltar ut föressten?

Nej, inga ryggis-vänner bor här i närheten =/

kram

 
Stina

Stina

17 maj 2012 20:15

Platespotters, aldrig hört talas om =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

17 maj 2012 20:19

Nae... jag hade heller inte hört talas om platespotting tills mamma berättade om det och börjat hehe hon hörde om det på radion....för flera år sen dådå ;)

 
Ingen bild

natalie

18 maj 2012 10:55

säg till när du är uppe på 952 så ska jag och harry komma och hälsa på dig så får du 953 på köpet ;)

Kicki

18 maj 2012 15:12

Jag lovar! Men med mitt tempo så finns risk att Harry redan åkt till bilhimlen när jag väl hunnit dit ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards