Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Rusk...

Av Kicki - 30 mars 2012 13:44

...är i faggorna!  Nyss hemkommen från stallet är jag nu uppkrupen i soffan under en filt och hör regnet smattra på rutorna...


Idag blev det en liten skrittrunda tillsammans med Linn på Bettan och Marika på Tinky.

Vi utsattes för både regn och hagel men jag hade klokt nog utrustat mig med regnjacka.... det gör ju inte saken trevligare men jag slapp iallafall bli plaskblöt...

Mellan varven strålade solen. Typiskt aprilväder...ambivalent minst sagt men jag avviker visst från ämnet...

Turen gick iallafall finfint. Bettan skötte sig utmärkt. Tinky var lite seg och trött och ville inte alls gå fram ett par gånger men han gjorde inga dumheter.

När vi vände upp på vägen hem så gick det bättre. Svettig blev han av den lille lille rundan.

Foto: Helen Ahlgren 

 


Tinky är för tillfället VÄLDIGT kär i Sylvana och hade egentligen inte alls lust att gå ifrån flocken. Sådant går över  


    

  Sylvana och Tinky



Efter turen verkade Marika Tinkys framhovar som ju var rejält övervuxna.... trakterna var säkert 3 cm för höga....*rys*

Bakfötterna får vänta lite, för han var väldigt steppig och tramsig och ville ut till sin nyfunna kärlek.

Framfötter små och fina - check! Det fick räcka så för idag. Hans noja kommer att lägga sig så varför böka och stressa mer än nödvändigt.

Fast han såg lustigt överbyggd i bak när han gick ut   

Han kanske rentav blir en D-ponny när hovarna är väl omhändertagna?!



Gubbelubbe fick faktiskt gå ut med täcke sen...

Ser ju helt skumt ut i solskenet.... Men nu har himlen mörknat helt och hållet och det kommer ju in sämre väder med kyla, snö och regn under eftermiddagen och morgondagen... blä! 

  Men även det går över!


Hej så länge/K

 
 
Helen

Helen

30 mars 2012 18:06

Vädret har verkligen varit märkligt idag, jag frågade Linn om det hade varit jobbigt att rida i regnet men hon hade inte ens märkt av det hon var förmodligen fullt koncentrerad på att känna sig "stor"

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

30 mars 2012 18:08

hihi ja det kan jag tänka mig =)

 
Stina

Stina

31 mars 2012 18:56

Men så mysigt, lilla Linn på Bettan är ju helt bedårande !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

31 mars 2012 19:13

Ja jag vänjer mig aldrig, blir alldeles blöt i hjäretrakten varje gång, de är för löjligt söta ihop!

 
Helen

Helen

31 mars 2012 20:24

Inte npg med att dom är söta tillsammans dom verkar trivas alldeles utomordentlig ihop ochså <3

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

31 mars 2012 20:36

Ja det är underbart!

 
Kim

Kim

1 april 2012 10:57

När det där såta lilla paret är på ett foto så försvinner ev. andra hästar! Så söta!!!

Och va roligt för lilla Linn att få rida ut med de stora tjejerna, hon kan hon!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

1 april 2012 12:43

det stärker självförtroendet! Man minns ju själv vad häftigt det kändes..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards