Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Igår och idag

Av Kicki - 28 mars 2012 19:12

Både igår och idag har varit långa stalldagar!


Igår var vädret helt underbart så jag ville helt enkelt inte åka hem!

Började med att ta ner de gamla och sätta upp de nya namnskyltarna jag gjort till ridskolan!

Det var ett gäng kan man säga...36 stycken att skriva ut och stoppa i plastfickor,vika och tejpa! Men jag gillar att göra skyltar    

Snyggt blev det iallafall! Trots att flertalet skyltar var tvungna att ha en elsladd bakom sig som är dumt placerad mitt på balken....


Sen dök Tina och Ninna upp och skulle rida så jag o Gubbe följde med o passade på att visa dem en ridväg som de aldrig varit på. Planen var givetvis att jag skulle fota under ridturen, kanske en uppställningsbild nere vid sjön eller så....men av ngn outgrundlig anledning "glömde jag ihåg det"..... Inte förrn vi alla tre SUTTIT av hemma vid stallet igen mindes jag....

 

  Längst bort Tina och Brodir och närmast Ninna och Ljufur.....

Suck....att det ska vara så svårt att komma ihåg att ta fram den attans mobilen när man för en gångs skull gör ngt extra?

Gubbstrutt var förövrigt sprudlande lyllo och var allmänt sprattlig. Han ville INTE trava. Han ville galoppera! Så det så! Så jag satt däruppe och försökte tala om för honom att han skulle tänka på att han är gammal och att han inte har kondis.... 

...det gick ...sådär.

Men kul var det!


Sen tog jag in Tinkyponken för lite gos o en tur i rundcorallen. Men han var TRÖTT! Han har ju lekt sig igenom hela flocken sen han kom ut så det var inte ett dugg konstigt. Så han behövde faktiskt inte jobba. Vi gick o kikade o pratade lite istället.

Ja och så gjorde jag en rova oxå förståss. Jag ställde upp honom vid rampen för att sitta lite..... men när jag precis slängt upp benet så tog han ett steg framåt och plötsligt hade jag inte fast mark under fötterna nånstans utan drumlade förståss i backen  

Jag var ju alltså inte ens i närheten av att vara uppe på honom så det kändes ju minst sagt PINSAMT och KLANTIGT! Men komiskt. Vivi som stod brevid blev ju förskräckt förståss...men jag gjorde verkligen inte alls illa mig, jag kände mig bara urdum! Tinky tyckte nog detsamma, han bara glodde på mig och verkade undra vad jag lekte för lek  


Hursomhelst, Vivi tog sen ett tag i grimman så jag kunde sitta lite iallafall     MYSIGT!!!

Sen var jag kvar o hjälpte ta in hästarna till lektionerna och Marika o jag fastnade med lite allmänt snack i goa vädret. Jag var nog inte hemma förrn vid 16.30 eller så.

SKÖN DAG!


Idag fick gubbe nöja sig med att käka mat medan jag verkade Bettans fötter och snickesnackade med Marika och lite sådant.

Eftersom det skulle komma hantverkare och byta termostater på elementen här hemma i huset så hade jag ingen lust att åka hem idag heller... så jag styrde kosan upp till Vivi o Lasse istället!

Först fika och sen fick jag rida med Lasse ut på en liten runda med Morganflickorna.

Lasse red förståss sin Q-Belle och jag red Vivis Belize. De är ju bara fyra år (eller blir de fem?..) och precis igångsatta efter vinterns vila så det blev en mysig skrittrunda i skogen. 


Handlade lite på vägen hem gjorde jag med och när jag kom hem vid halv fyra hade

element-nissarna varit här och satt upp riktigt fina vita nya termostater. Mkt snyggare än de gamla svarta!


Imorgon är det Ryggis på förmiddagen och sen ska jag softa hemma. Eller....tja..finns ju en del jag borde göra här hemma efter två heldagar med hästarna!


hej så länge /K

 

 P.s  Reykur har svarat på antibiotikan och mår bättre, ingen feber och han har börjat äta lite. Men de har hittat ngn slags knöl/svulst/cysta i buken som de inte identifierat ännu. De har även konstaterat förhöjda blodfetter, pga av att han inte ätit på över ett dygn menade de, och det är ju inte heller så bra men jag gissar att de kan få det under kontroll oxå. Det finns hopp! bara att hålla tummarna för att den där knölen går att åtgärda!

 
 
Ingen bild

Vivi

28 mars 2012 22:05

Morganflickorna blir fyra år i år. De är födda 2008. Vad bra att termostaterna blev fina.

Kicki

29 mars 2012 07:50

Ja det var ju det jag tänkte =) man ska inte fundera så mkt ibland hihi

 
Kim

Kim

28 mars 2012 22:08

Fullt upp!
Vad du är gullig som fixar namnskyltar och allt annat du hjälper till med i stallet!

Härligt att gubben är så pigg och glad!
Och Tinkypojken klart han är trött efter allt bus, härligt!!!
Hmmm akta din rygg, bra att det inte gjorde ont!

Håller tummarna för Reykur!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

29 mars 2012 07:52

kärt besvär =) fast eg inte mkt till besvär alls ;)

 
Stina

Stina

29 mars 2012 05:52

Men Kicki då *får ur sig ett fniss*, inte ska du väl "ramla av" på det viset ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

29 mars 2012 07:53

haha ja det var rätt dråpligt!

 
Ingen bild

Helen

29 mars 2012 06:08

Det första Linn sa när vi kom in i stallet var - Åååå titta vad fint, vilka fina namnskyltar och jag kan inte annat än att hålla med :-)

Kicki

29 mars 2012 07:53

Vad roligt! =)

 
ubitt

ubitt

30 mars 2012 13:16

Vilka fina namnskyltar! Marika har tur som har dig i stallet!
Ramla av- aj aj aj

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

30 mars 2012 13:39

Jag har tur som får vara där ;P

fast ramla av...nä.... det gör man bara om man är uppepå innan man får markkänning hehe. Jag ramlade bara ner, liksom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards