Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Mkt idag....

Av Kicki - 26 mars 2012 20:01

Idag fick så äntligen Tinkypojken komma ut i stora flocken!


Lugnt och städat gick det, han var mest intresserad av att gosa och LEKA framförallt!


Hrekkur och Tinky har gått tillsammans i slussen en dag i förra veckan, men Hrekkur tyckte ändå att det var nödigt att göra en rumptryckning. Inga slag, bara pressa rumpa och litet tjut på äkta islandsmanér. 




Trocadero mötte snabbt upp och de spanade in hagen tillsammans och varvade sedan lek och gos...

   

Rulla sig måste man oxå för att smälta in, strax efter slängde sig Trocadero ner och rullade han med, måste kallas för par-rullning?


Många goa bajspluttar att nosa på var det ju oxå förståss!


     

  Gimli och Nicke ville båda leka samtidigt med Tinky som förtjust var med på noterna!


 


   


Inte ens mötet med ranghögsta hästen, Fighter, som normalt sett brukar kunna vara väldigt tuff på nykomlingar gick bra. Fighter sa inte mycket alls, bara nosade lite och pep nångång.

Jag hörde inget senare heller så jag utgår ifrån att det gick bra även vid fodringen sedan på eftermiddagen.

SKÖNT!

Blir det inte lycklig pålle av honom nu så kan det aldrig bli det känns det som.....


Nåväl. Tillslut fick jag lov att slita mig för att åka till ryggrehaben. Därefter åkte jag i ilfart direkt hem till kära Vivi o Lasse....

De fick köra in Vivis älskade Reykur till Ultuna i förmiddags, då han uppvisat koliksymtom sedan igår morse och inte blivit bättre trots veterinärbehandling hemma.

På Ultuna hade de velat buköppna honom direkt men han hade för dåliga värden för att sövas. Prov visade på grumlig bukvätska så han sattes på en dunderkur antibiotika och dropp i hopp om att häva infektionen. Blir han bättre kan de överväga att öppna honom...

Nu står han därinne och kämpar för livet...

Det känns så... URKASST!!! 

Det får verkligen inte hända....men vi har alla ställt in oss på det värsta...

I såna här lägen önskar man att man kunde trolla...trolla bort det onda som drabbar ens vänner.

Men man kan inget annat göra än att finnas till hands....

Jag hoppas att det gör någon pytteliten nytta iallafall.


Så här ligger jag nu, ryggen värker, ögonen är tröttare än tröttast, med gråten i halsen... men min sorg hjälper varken min vän eller hennes häst... det känns så värdelöst! Komplett värdelöst!

Men så är livet...glädje och sorg...


/K


   

 

 
 
Mia

Mia

27 mars 2012 19:54

Åhh vad härligt det ser ut!! Jag önskar att alla hästar kan bo som hos Marika och i stora flockar!!
Jag saknar er alla där ute! Men vi har det bra också och Zinzano har åtminstone 5 kompisar i varierande storlek och ålder att umgås med i sin hage!

Håller tummarna för Reykur! //Mia

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2012 19:56

Ja det är väl tämligen ultimat för dem att få leva i storflock =)

 
Stina

Stina

28 mars 2012 19:31

Vad lycklig han måste vara nu =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 mars 2012 19:46

Ja verkligen! Han ser då väldigt nöjd ut!

 
Kim

Kim

28 mars 2012 21:58

Så härligt för honom!!!
Han kommer att bli en lycklig häst han, eller han är nog redan en lycklig häst.

Tråkigt med Vs häst!!!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

29 mars 2012 07:51

Ja. får inte detta livet honom glad så får nog inget det =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards