Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Fullständigt underbart väder!

Av Kicki - 21 mars 2012 16:01

NU! NU är det som bäst! Allra bästa tiden på året är nu, sådana här dagar!

Sköna sommarkvällar i all ära, de är ljuvliga de oxå, men en sådan här dag, då solen skiner, vinden är stilla och temperaturen tillåter att man går för första gången ute i bara tröjan... Åh, vad jag älskar det! 


Då glömmer man liksom bort fällpäls, jordiga hästar (nä, jag kan inte skriva leriga, för vi har ingen riktig lera i hagarna) och lite kloffsblöta i hagarna!

Såna här dagar kan jag verkligen bara glömma alla bekymmer och njuta i långa drag!



Jag plockade av bakskorna på Tinkypojken idag iallafall och så fick han springa några varv i rundcorallen igen.

 

Han sprattlade runt lite även idag, men inga riktiga brallar som igår. Följa John gick lika fint. Jag hade med mig ett spö idag för att se hur han reagerade. Han ska ju enligt utsago vara "spörädd"....

Det märkte då inte jag av för fem öre. Det gick att både driva,styra och stoppa med spöet utan att han visade obehag.

Efteråt stod vi bara på stallplanen i solskenet och umgicks en stund, jag kunde stryka honom över precis hela kroppen med spöet och han brydde sig inte det minsta lilla! Då anser jag ICKE att en häst är spörädd!

Däremot tvivlar jag inte på att han kan ha PROTESTERAT och reagerat på om någon spöat upp honom där på ridskolan (vilket sägs ha gjorts...   ) men det är en helt annan sak, om ni frågar mig!

Jag klev upp på en pall och stod o halvhängde på honom, då stod han bara helt lugnt och njöt i solen... Det känns som att vi fått en bra kontakt.

     

 

Imorgon ska jag på rehaben på förmiddagen och planen är att sedan stanna hemma och ta itu med såna där trista saker som städning och disk och sådant.... men just nu känns det rätt svårt att hålla sig från stallet... Är det lika härligt väder imorgon vill jag nog ta en tur på Gubben!



Gubbe fick föressten ha nakenpremiär idag!

...eller...nja egentligen "premiärade" han i fredags redan, då fick han gå ut naken på dagen men sen mesade jag ur på kvällen o lade på täcke igen   

Men nu vore det skönt om täckessäsongen vore över för den här gången!


 

 

  Tinky längtar....


Häromdagen hade Tinky sällskap av Trocadero i slussen men några barn hade sagt att Tinky hade jagat honom som 17 en gång, Det lät ju inte så bra...

 Men nu har vi fått vuxenversion på händelsen! De hade LEKT som bara den! De hade stått och stegrat mot varandra och turats om att jaga och busa och hade haft jätteroligt! Den utsagan stämmer bättre överens med det vi hittills sett  

Nej, nu ska jag bara plocka av framskorna i helgen så ska han få komma ner till alla nya kompisar, det borde kunna gå att ordna i början på nästa vecka... man måste ju ha tid att övervaka oxå! 


Hej så länge! /K

 
 
Stina

Stina

21 mars 2012 19:22

Jag har en bra känsla när det gäller Tinky, det kommer att gå galant det där !!

Nakenpremiär här oxå idag - vilket väder !!! =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

21 mars 2012 19:50

Ja efter dagens mys så känns det som att det kommer gå bra. hehe. vi får väl se ;)

 
Helen

Helen

21 mars 2012 23:11

Ja nog längtar han ner till dom andra hästarna allt, man riktigt ser hur han står och trånar. Linn orkade inte rida idag utan valde att sitta lite på Prinsessan o solen bakom stallet istället. Tinky pojken njöt och låg och solade sig en bra stund men efter ett tag kom han fram till staketet och stod och hängde och kollade in vad vi hade för oss, så söt så söt :-)
Kul att det går bra för er och nog håller jag med dig - vem fanken skulle inte reagera om man blev "spöad" :-(

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

22 mars 2012 07:33

ja han verkar tämligen social, både med folk o fyrbeningar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards