Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Sprattel

Av Kicki - 20 mars 2012 13:45

Först tog jag en tur på Älskade Gubbe som var pigg och glad. Vi gick lite i skogen först, på mindre stigar, och fick kryssa bara litegrann mellan isfläckar här och där. På vägen var det lite nyis o snö på skuggställen efter gårdagens snöväder men det gick fint att gå vid sidan av. Jag har lagt undan de broddade bootsen och tänker INTE ta fram dem igen!

För att hålla gubbstrutten lyllo så fick han både trava,tölta och galoppa litetgrand! Det blev ju så dåligt med ridning här i februari/mars när det var så jäkla isigt men nu har vi skrittat igång ett tag... men det där med att skritta bara det e ju så dödligt trist tycker Gubbe....  Efter tredje rundan i bara skritt så ruttnar han    Men nu kan vi börja springa litet försiktigt igen iallafall.



Tinky tog jag ut i rundcorallen en liten stund. Han var MYCKET lättare att leda idag, gick lugnt och fint ett stycke bakom. Inte alls bånglig och på tå som igår.

Först fick han lufsa runt i corallen lite som han tyckte för att spana på omgivningarna och jag försökte ruska fram lite av NH grunderna ur bakhuvudet.

I trav sen så fyrade han av några rediga brallar! Det var roligt att se! 

Vi lekte lite följa john och han följde glatt med i både trav o skritt, han verkade på det hela taget tycka det var roligt att få röra på sig litet. Han verkar definitivt inte lat!

 

  Han fick prova min islänska stång. Enligt gamla medryttaren så trivs han bäst på ett stångbett och gillar inte alls vanliga tränsbett. Vi har ingen westernstång så detta får duga så länge om inte annat. Jag kan mkt väl tänka mig att han fungerar på ett hackamore eller bettlöst oxå.


Jag pendlar mellan att tänka " vad fan har vi gett oss in på" och "snickesnack, det här kommer gå hur bra som helst"... efter dagens lek så känner jag mer av det sistnämda  

Till slutet av veckan ska vi prova att sitta på honom lite! 


Skorna ska vi plocka av så snart som möjligt, tror jag tar iaf bakskorna imorgon (för ryggens skull), så ska han få komma ner i flocken lite tidigare än vi först tänkte. Han står verkligen och längtar vid grinden.... 

Det sista vi vill är att han ska gå och vara sorgsen i slussen! Han ska bli en levnadsglad pållebålle igen!


Tjao/K 

 

 
 
Stina

Stina

20 mars 2012 19:59

Hur mycket är han riden ? Var det bara senaste tiden nu han stått ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

20 mars 2012 20:02

Han är riden mycket. Under några år enbart westernriden vilket han verkade trivas förträffligt med. Det är nu senaste månaderna han inte gjort just någonting eftersom han började bocka av ägaren och alla andra som försökte. Dock är han helt genomgången o röntgad på klinik helt utan anmärkning. även genomgången av ET utan större anmärkningar.

 
Helen

Helen

20 mars 2012 21:15

Det ser verkligen ut som om han längtar ner till dom andra hästarna i flocken där han står och "hänger" vid grindhålet... Han verkar otroligt go & mysig när man hälsar på honom där i slussen :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

20 mars 2012 21:18

Det gör han, det syns! och han är en riktig pillerjöns till kelgris!

 
Kim

Kim

21 mars 2012 00:08

Läst ikapp...

Så spännande med ett nytt och så sött "projekt".
Om han är en sån kelgris så kan ni kela med honom även när ni rider honom så glömmer han nog bort att bocka... :)
Med kärlek och lugn så har han alla förutsättningar för att bli en harmoniskt liten häst.
Jag tror på er!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

21 mars 2012 08:25

tack =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards