Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Den ljusnande framtid...

Av Kicki - 17 mars 2012 17:10

Natten har varit lugn och imorse fick Tinkypojken gå ut i slussen tillsammans med Sesam. Han får gå där i några veckor innan det är dags att komma ut i stora flocken.

 


Jag tycker redan idag att han har ändrat uttryck mot vad han utstrålade när vi hämtade honom igår...


 

Han fick även nosa lite på Gimli som passerade genom slussen, tycke verkade uppstå omedelbart från båda håll...

     

   Jag lyckades inte riktigt fånga de heta kyssarna på bild, men Tinky stod verkligen och mojsade i Gimlis ansikte så han blev alldeles blöt. Gimli hade ingenting emot ömhetsbetygelserna utan vi kom fram till att han ska få göra Tinky sällskap i slussen en tid. Det går bra med Sesam oxå men han visar vissa invändningar när Tinky vill pussas eller leka. Dessutom kan även Gimli må bra av att gå ner i vikt så lite slussvistelse för honom skadar inte   

 


Många var det förståss som ville titta och hälsa på honom och han verkar njuta av uppmärksamheten. Han verkar förtjust i barn och snosar dem väldigt gärna i håret o nacken.



Det första han gjorde när han kom ut var att slänga sig ner och rulla sig grundligt. Där han gick när vi hämtade honom var en väldigt liten hage som var tjockt grusad med ganska vasst grus... undrar just när han fick gno sig i jord och hästskit sist?



Det kan bara bli bättre nu! 


/K

   

 

 
 
Helen

Helen

17 mars 2012 18:09

Härligt med en sån omedelbar kamratskap med Gimli, det har med andra ord bärjat riktigt bra fär Tinkyponken - han börjar nog inse att han kommit till hästarnas paradis

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

17 mars 2012 18:14

Ja vi får hoppas att han tycker det =)

 
Stina

Stina

17 mars 2012 19:56

Han har kommit till paradiset =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

17 mars 2012 19:57

Ja hoppas att han kommer att tycka det =)

 
Jocke

Jocke

18 mars 2012 13:01

Teletubbyn verkar trivas.

http://www.garaget.org/Darkus

 
Carin

Carin

18 mars 2012 17:45

NAAAAW! Han är hur söt som helst! Å vad han myser med den lille ;)

Instämmer med Stina, han har kommit till hästparadiset!

Kramen

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kicki

18 mars 2012 17:46

hihi ja vi tror han kommer bli superlyllo av att få gå i stora flocken sedan!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

18 mars 2012 19:32

Han ser faktiskt otroligt trevlig ut, och söt som socker =))
Klart han har kommit till paradiset! Intressant om du kan finna ut lite om hans historia. Lycka till :-)
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

18 mars 2012 19:36

Ja nu har jag äntligen fått kontakt med mamman till den gamla medryttaren! Glädje för både mig och henne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards