Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Äntligen!

Av Kicki - 16 mars 2012 19:40

Surprise!


Låt mig presentera Tinky Winky!


Den här gossen har jag, Marika och Vivi varit och hämtat hem idag!


Tinky är 14 år och har haft lite otur och tråkigheter längs vägen... En historia med många lösa trådar. Han har under några år (06-08ca) ridits av en ung tjej och varit framgångsrik i westerngrenar men före och efter detta har han visst gått på ridskola och mått risigt. Före jul 2011 köptes han av en tjej som skulle ha en bombsäker och trygg häst att rida för att komma tillbaks efter en ridolycka. Men efter några dagar hos henne började han tydligen att bocka så hon vågade inte rida honom mer. Denna tjej har nu skänkt honom till Marika och jag ska få vara med och dela honom!


Det blev just inte av att jag fotade när vi hämtade honom , bara denna dåliga i transporten innan vi åkte....

   

  ...och när vi kommit hem var det mörkt. Nu står han iallafall hemma på Bygget i en box och verkar vara tillfreds!


Det finns en del för mig att nysta med i hans historia. Hon som sålde honom i höstas går inte att nå, den enda kontakt tjejen vi hämtade honom från idag har haft med henne efter köpet var kort och otrevligt...så vad som egentligen hände på ridskolan där han stod då, det får vi nog aldrig veta....

Men jag hoppas att jag ska kunna få kontakt med den gamla medryttaren (hon som tävlade) efter lite mer detektivarbete...hitills har jag kammat noll. Jag har hittat hennes blogg och lite annat men ingenstans hittar jag några aktuella kontaktuppgifter. Har letat i flera veckor efter ledtrådar... och gissa hur nästan omöjligt det är att googla på Tinky Winky?? Hur 17 kan man döpa en häst efter en teletubbie??


Spännande ska det bli, och vi är beredda på att vi får jobba med honom men det känns i hjärtat att han är en god,snäll häst!


/K

 
 
Stina

Stina

16 mars 2012 21:00

Nejmen, jisses så KUL !! Och vilken tur han har som får komma till er.
Ursöt är han, jag är väldigt förtjust i tinkrar/irish cobs =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

16 mars 2012 21:02

Ja han är fin

 
Kim

Kim

16 mars 2012 21:40

Han är så söt!
Det ska bli spännande att följa ert "jobb" med honom.
Jag är säker på att han kommer bli en lycklig häst hos er.
Kram och grattis till er alla!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

16 mars 2012 21:41

Ja jag hoppas verkligen det!! Förutsättningarna finns ju helt klart!

 
Helen

Helen

16 mars 2012 21:59

Tinky Winky har kommit till helt rätt hem, är det några som kommer att klara av att göra honom till en lycklig häst så är det du och Marika. Det ska bli spännande att följa eran "resa" tillsammans *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

16 mars 2012 22:00

Ja jag hoppas verkligen det, och att resan inte blir alltför svår!

 
Viveca

Viveca

19 mars 2012 20:10

Han ser otroligt snäll ut. Vilken tur att han får komma till er. Knepigt att det är svårt att få reda på mer om bakgrunden. Vad spännande det skall bli att följa er.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

19 mars 2012 20:15

Jo men nu har det ju klarnat lite, eller vi fick ganska exakt bekräftat det vi har anat och trott, eftersom jag har fått kontakt med den gamla medryttarens mamma =)

 
ubitt

ubitt

20 mars 2012 17:36

OJ, här händer det saker minsann!!!!!!!!!!!!!!
Jag kan bara hålla med ovan citerade talare... han har kommit till rätt människor minsann!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

20 mars 2012 17:37

tack =) vi får hoppas att även pållebålle tycker det =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards